Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1041 ggr
fulfisk
0

Stackars min lilla prinsessa :'(

Just nu känner jag mig som världens sämsta ägare. Mina två älsklingar avskyr verkligen att bli klippta så då tänkte jag att den här gången klipper jag dem rejält. Det borde jag inte ha gjort.

Betty är inte vacker. Det är däremot ingenting mot Angel… Stackars lilla gris.

Himla tur att det växer ut igen.

fulfisk
0

Att lägga upp en bild vore dock enbart grymt :/

[Liinda]
0

Jag tror inte det gör nåt för henne att hon inte är så vacker :) Jag tror hon känner sig som världens vakraste ändå :)

fulfisk
0

Ja, det är sant. Men min pojkvän skrattar åt henne! :'( DUMDUMDUM!

Hon ser faktiskt jävligt larvig ut. Fulsöt :P Hah

shintaida
0

Om man skrattar åt ett djur och djuret märker det, kan det faktiskt ta åt sig!

Så är det med badade/våta/blöta katter och kaniner vet jag!

De skäms…

Skratta i ett annat rum, för djurets skull…

// Shintaida

[Liinda]
0

#3 Jag kan säga att jag brukar klippa mina långhår och det blir inte spec snyggt men det ser ju gulligt ut iaf:P

#4 Ja jag tror faktiskt också att dom känner av att man typ hånar dom eller vad man ska säga. Jag vet faktiskt just ett exempel på det, det var en tjej som hade köpt en jacka åt sin hund och han hade inga problem med den och hade den i flera veckor tills tjejens pappa skratta åt hunden när han såg hunden och typ sa nåt med att det såg löjligt ut. Efter det så totalvägra hunden gå ut i den jackan. Han vägra ha på sig den nå mer.

fulfisk
0

Jag har inte hånat henne… Jag har faktiskt bara tröstat henne genom att sitta och klappa henne och så. Jag känner mig så hemsk.

fulfisk
0

Jag skulle inte skratta åt henne så. Hon är fortfarande världens finaste för mig, spelar ingen roll om pälsen är lite ojämn.

shintaida
0

fulfisk….

Jag tänkte på Din pojkväns reaktion…

Jag kan förstå att Du kanske ler sött och tittar ömt på Dina klippta småttingar…

// Shintaida

fulfisk
0

Okej. Förlåt om jag tog illa upp, mina marsvin är  det käraste jag har :P Men det ska jag verkligen inte låta honom göra, tack för varningen för jag visste inte om det :)

shintaida
0

Ingen orsak…ville bara hjälpa till lite… inte lägga näsan i blöt.

// Shintaida

fulfisk
0

Det gjorde du ju verkligen inte, du brydde dig ju bara om hennes västa vilket var väldigt fint av dig :) Jag är bara lite överkänslig idag och tolkade det fel. Förlåt mig så mycket, hoppas verkligen inte att du har tagit illa upp.

shintaida
0

Inte då, vännen!

Jag tror till och med att jag var så korkad att jag inte såg att Du var irriterad/arg/upprörd!

Allt uppordnat…

Kram // Shintaida

fulfisk
0

Jag var inte arg eller upprörd så egentligen, jag blev bara lite sårad för jag uppfattade det som att någon trodde att jag hånade mitt marsvin! Marsvinen är det käraste jag har, därför var det kanske en öm punkt.

Men alltså det är absolut inget att bry sig om, jag är jätteöverkänslig och lite instabil just nu. Mest på grund av stress, jag känner mig helt uppgiven men sen har jag haft en jobbig depression i vintras som jag nu behandlar men det känns som att medicinen inte funkar toppen.

Jag menar, i normala fall hade jag troligen inte tagit minsta illa upp :P

Vilken tur iaf att ingen skada var skedd.

Kram

shintaida
0

Jag blir som en arg morsa om någon säger nåt dumt om mina grisar! Eller bara PÅPEKAR nåt negativt…

Det är ju våra små bebisar.

Man älskar dom så mycket, att man skulle kunna tugga maten till dom, bara dom äter den, eller hur? *fniss* 

// Shintaida

[Liinda]
0

#6 jag menade inte att du hånade dom absolut inte! Jag tror inte att du någonsin skulle håna dina marsvin. Jag sa bara i allmänhet alltså inget riktigt mot dig. Men jag kanske uttryckte mig lite klumpigt. Sorry det var inte meningen att du skulle uppfatta det så för det var inte riktigt mot dig.

[MatildaW]
0

Jag tror dina små klippta nassar känner sig som världens vackraste efteråt, för vilket djur kan få en gratis omstyling/pälsoutfit? Inte många djur de inte ;) Och precis så där tänkte jag när jag skulle klippa Blondie sist, men se där, det slutade i att hon såg/ser ut som en vandrande bomullsköttbulle på fyra ben ^^ men hon trivs mer i det än att ha den långa pälsen ;D

katiz
0

du kan ju typ göra några vackra kläder till den

Wiizy
0

#17 ALLVARLIGT? till ett par marsvin!? :S

#4 Haha jasså ;-) det förklarar kanske en sak.. ja gapskratta åt en fet katt den bet mig sen xD Haha… usch… en katt på 10 kilo som gunkar fram e inte särskilt vacker syn.. tur att de inte va min ;O (inge illa menat :P) Haha xD