Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1071 ggr
22tlo00
0

Tips? Honans första kull

Hej! Nu funderar jag på att para Svea ändå. Innan tänkte jag att jag inte skulle ha tid, men nu har jag sommarlov och mycket tid:) Men detta kommer isåfall bli Svea's första kull och jag undrar om det är något man kan förbereda henne för typ något speciellt foder och sånt. Jag har haft kullar med min andra hona tidigare men när jag köpte henne hade hon redan haft en kull så hon var "förberedd" när hon skulle få ungar igen:) Tack i förväg:)

Fridaaaa
1

Hur gammal är hon?

Fast ungarna kommer ju inte förrän om 9-10 veckor och då är sommaren över ;)
Aldrig gett speciellt foder. Ökat bara om det behövs och lite extra grönsaker innan och under kullen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

akittehmonster
0

Hitta hem och sånt och planera ordentligt är allt jag kan säga. Finns marsvin så det räcker i världen

22tlo00
0

#1 Hon är snart 11 månader. Ne det är ju sant, men kommer även ha tid några månader efter sommaren:) #2 Ja vi har redan hittat några som vill ha:)

Fridaaaa
2

#3 OK ja då är hon inte för ung :) Vet du ursprung? Tänker så det inte är djuraffärsmarsvin :)

22tlo00
0

#4 Bra läste på en sida att dom ska vara yngre än 7 månader?! Tycker det är alldeles för ungt! Japp fått se både mamma och pappa (och syskon). Hon e köpt hos en uppfödare:)

Fridaaaa
0

#5 Ja galet! Finns flera sidor med felinfo :/

22tlo00
0

#6 Ja det är väldigt synd eftersom det verkar vara många som gör som sidorna säger:(