Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1958 ggr
fulfisk
0

popcornskutt

Mina marsvin brukar inte göra popcornskutt men förut idag gjorde de en massa! :D

Jag la ut deras saker osm vanligt på golvet men la en filt över allt, det verkade uppskattat. De sprang både på och under filten.

För det är väl popcornskutt och de tar några skuttiga språng eller "rycker" till med bakdelen upp i luften? De spraqng runt på filten och gjorde en massa sådana!

Åh, de är så söta :P

shintaida
0

Glada små grisar, ska Du veta!

// Shintaida

Blondi3
0

Mina gör med det :) Skit gulligt ! Brukar sitta i soffan o titta på dem när de får sina ryck på kvällarna ;)

TRASAN
0

hej ! så gör mina marsvin oxå dom skuttar o hoppar o har raserbana ibland på golvet. dom leker så härligt då är marsvinen lyckliga o så ska det ju vara.

Caroob
0

Mina är också ganska poppiga, ser spastiskt ut! Vad beror det på egentligen? Har förstått att det betyder att de mår bra och det kommer när de är uppspelta :)

paronskrutten
0

Tuffi har ALDRIG gjort det.

Det beror nog på glädje som sprider sig så mycket att dom inte kan sitta still :D

Helena

fulfisk
0

Mina har knappt gjort det innan, det var nästan extra roligt att se då :P

Jag har hört att unga marsvin gör det mer? Mina är 3½ och 4 år så det kanske är därför man inte brukar se det.

[Liinda]
0

Mina marsvin popcornskutta typ hela tiden när dom var små dom kunde börja poppa när man bara sa något till dom. Dom höll på så att dom krocka in i varann och flög in i väggar och var helt tokiga:P Mina hanar popcornskuttar fortfarande ibland men det är inte så ofta. Mina honor har inte gjort det på flera månader.

[Liinda]
0

Min ena hane har när han var liten tillomed lyckats popcornskutta så jag fick spån i hela mun och ögonen. Jag hade precis bytt i buren och så skulle jag nosa på hans nos genom gallret och så sa jag bara hej och då gjorde han en rivstart och poppa så jag fick spån i munnen och ögonen:P Det sved lite men han var ju så söt så man kunde ju inte bli arg:P Och dessutom så gapflabba min mamma så då kunde jag ju inte heller hålla mig för skratt :P

fulfisk
0

HAha gud vad sött :P Ska få hem en liten hona om två veckor ungefär, får hoppas man får se mycket sånt då :)

paronskrutten
0

Äldre marsvin blir SKITGLADA när det kommer små, Vilma har popconskuttat efter det, och blivit allmänt myclet gladare :D

Helena

Zella
0

Mina hoppar så varje gång de får något att äta, eller när de får rent i buren. När de får mer hö blir de som tokiga, ser jättelustigt ut.

Sosso
0

Min gör det med ! :D När han e med ninerna :D

svampi
0

Mina gör det jätte mycket. Dem är så söta så jag nästan Dööörrrrrr!!!FörvånadFlörtGladRäcka ut tungan

Pony
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt marsvin Nikki, som gick bort förra sommaren (RIP), popcornskuttade HELA tiden haha.. Och när hon fick gå till doktorn en gång, och dom skulle röntga henne så hörde man henne skrika över hela kliniken och så kom veterinären tillbaka med henne och skrattade och sa att hon var som ett litet popcorn! =)

aliciia
0

mitt marsvin som jag avlivade förra veckan :'( han hette popcorn för han gjorde sånna glädjeskutt helatiden.. varje dag i 4år :'D

Wiizy
0

#6 Hahahaha :P

Abico
0

Det var jättelänge sedan Sune popcornade senaste, men så i dag när jag kom med höet och släppte ner det i buren så börjande han små hoppa och sparka ut med bakbenen samtidit som han skrek högt ^^ Åh, så glad jag blir. Lilla gubben.

Hanna 

Cazs
0

haha, min ena gris skuttar runt hela tiden medas den andra inte är lika skuttig ^^, är kul att titta på men börjar bli väldigt jobbigt att sopa golven minst 2 gånger om dagen Oskyldig

[Liinda]
0

Mitt Cuy marsvin har jag faktiskt aldrig sett göra ett endaste popcornskutt. Mina andra marsvin kan göra det nu fast dom är vuxna men jag har inte sett mitt Cuy göra det fast jag har haft han sen han var 5 veckor :S