Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: bilderfilmer
LĂ€st 1233 ggr
noisette
6

Mysiga marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Ida myser med mamma marsvin, trodde aldrig att ett marsvin kunde sprida sa mycket karlek omkring sig 😍

Tjeja
3

❀ Det kan dem! đŸ™‚ mysig bild!

Medarbetare pĂ„ FĂ„gelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[SmÄlandsbrud]
1

Mysig bild hihi och söta Ă€r dom tsm med 😊😘 Marsvin sprider mycket kĂ€rlek dom â˜ș

Mirinda
0

Jag blev ocksÄ tagen pÄ sÀngen av hur charmiga och fullkomligt oemotstÄndliga marsvin Àr nÀr vÄra flyttade in. Man blir pÄ gott humör av att umgÄs med dem. De mÄtte vara de snÀllaste djuren i vÀrlden. Hela familjen skÀmmer bort vÄra marsvinspojkar sÄ att det stÄr hÀrliga till. Nu till pÄsk blir det lite extra godsaker till de smÄ pÀlsbollarna.

Medarbetare pÄ Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

noisette
1

Idag har mamma marsvin varit ute isolen vi bori frankrike och kan redan njuta utomhus da far hon slaska gras och har en stor bur. Alltgott.

Tjeja
0

lyx ni har i frankrike dĂ„!! inte alls avis!  đŸ˜ƒ

Medarbetare pĂ„ FĂ„gelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mirinda
0

Än Ă€r det lite för kallt pĂ„ marken för marsvinen att vara ute pĂ„ egna tassar hĂ€r. Men pĂ„ vĂ„r (Ă„tminstone idag) solvarma balkong kan de fĂ„ lite Utevistelse. Och eftersom de, av naturliga skĂ€l, inte kan beta grĂ€s dĂ€r sĂ„ har de smaskat i sig persilja istĂ€llet. GrĂ€s fĂ„r de en hel del av Ă€ndĂ„, för det har vi plockat in Ă„t dem.

[julia&marsvin]
0

Hur ofta fĂ„r dem persilja? SjĂ€lv Ă€r jag typ livrĂ€dd för att ge mina marsvin det eftersom det innehĂ„ller sĂ„ mycket kalcium = urinsten. 

340 mg kalcium/ 100 g persilja

23 mg kalcium / 100 gram blomkÄl

JÀmför detta liksom! :O

Mirinda
0

#7 NÄgra gÄnger i veckan fÄr de persilja, men inte sÄ stora mÀngder. Det gÄr vÀldigt mycket persilja pÄ 100 g, sÄ det lÄter vÀrre Àn det Àr.