Flockliv.
För ett år sen hade jag inget marsvin.
Nu är det på nåt mystiskt vis fem marsvinspojkar i min bur..haha. En bra undanflykt är väl att min pojkvän o jag ska bli sambo o det får även våra marsvin bli.. Hittils har allt gått bra. Hans pojkar är helt klart lägre rang än mina, dessutom är min ledarpojke en mycket bra ledare.
Varje dag när jag vaknar håller jag andan och kan inte andas ut förrän jag sett att de inte har slagits under natten. Är lite orolig, men hans mamma är vet. så det finns juh hjälp att lappa ihop dem om de skulle ryka ihop. :P
Brukar marsvin slåss och ha ihjäl varandra? Märker man inte att det blir lite gnabb först och sen att det trappas upp allt mer?
Hoppas verkligen att det ska funka, de har juh mycket roligare av varandra när de får vara tillsammans. :/

Haha vad roligt ddet lät i början, som påojkvännen(sambon) hade tagit hem marsvin helt plötsligt….
Nej jag tror inte det är någon fara, alltså många verkar tro att alla hanar ryker ihop. så är det inte :-) det lär funka , och jag tror inte dom slåss ihjäl heller du borde ju se om dom inte går ihop först iallafall…
Enligt mina åsikter alltså!
haha.. ja tusan, han skulle nog kunna dra hem såna också :P
ja så tänker jag också.. man borde åtminstone märka att det går vilt till i buren. allt som hänt hittils är att sylvester haft sönder knuts öra litegrann. liten yttepytte sårskorpa där.
Vi har tre killar tillsammans och det går bra. Den älsta killen är den som leder men de andra två försöker ibland ta över ledarskapet. Så periodvis är det lite stök och bök i buren med aldrig så mycket att det har blivit blodvite.
Den äldsta (som kom in i flocken sist) har börjat bli lite kaxig nu. Eller ja..han hackar tänder åt Knut (chefen) men sen vändar han om och springer in i sin lilla stuga igen.Så feg, och det är väl bra. Fast jag tror att de trivs ihop. Imorse gjorde gamlingen massa popcornskutt i buren när de fick hö, haha.