rumsren?
ar det nagon som har lyckats fa sina marsvin rumsrena? det skulle vara jatte bra att slippa alla kiss flackarna pa glovet som mamma och pappa har trottnat pa vid det har laget:P har det nagon som har tips pa hur man gor sitt marsvin rumsrent?
Förlåt, jag läste din press och undrar om ditt marsvin är ensamt?
Vissa marsvin blir rumsrena, andra inte, se till att dom alltid har tillgång till en låda att kissa i när dom är ute:)
Helena
Mina är 50% rumsrena om man kan säga så, när dom är i innelekhagen så har dom en kisslåda som dom kissar i och då är det inga problem. Men kluttar släpper dom här och där. Och likaså i buren dom har så att dom har en inhägnad utanför buren så dom kan hoppa ut och in som dom vill och där kissar dom också bara i buren men kluttar släpper dom överallt. Men om jag släpper ut dom på golvet utan en hage och dom springer för långt från kisslådan ja då kissar dom på golvet :P Jag gjorde så att jag la gammalt kiss i en kattlåda med spån och så satt jag dom där med jämna mellan rum och så fortsatte dom hoppa upp och kissa i den :) Och troligen så tyckte dom nog det var bekvämare att kissa i den också :P

det undrar jag också,.o hur gamla måste dom vara föratt det ska vara nån ide att försöka? känns som att vi fortfarande håller på att vänja henne vid att bli upplyft…
är det ngn ide att ställa dit toalådan om jag köpt eller ska jag vänta…tänkte om jag ställer den där o lägger allt poop o kiss där så kanske hon sööker sig dit? eller ska jag vänta tills hon skapat ett visst hörn först?
Jag tror inte på det här med att träna marsvin rumsrena. Marsvin är inga hundar. Vissa av grisarna vet själva att dom ska upp i lådan/ buren när dom blir nödiga. Men att man ska sitta å lyfta in marsvinen i buren så fort dom kissar på golvet för att dom ska lära sig att gå dit, naaah. Ska du ha dom på golvet så får du räkna med att torka eller också får du lägga ut något skydd.
Kram Hanna
Hanna
Min rufus är litte rolig med det när han är ute jag ser på han när det är dax för han att gå till buren i gen , han backar nämligen precis som han gör i buren fär att komma in i hörnena, så när han backa då är det buren som gäller 

tack för alla svar
har satt in en "kisslåda" på rummet som Svante kan kissa i. Han går på lådan, och det är ju jätte bra, men han kissar överallt utanför på golvet också..=P
Köp en vaxduk och lägg ut över golvet så slipper du kissfläckar! Det har jag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hej!
Mitt marsvin Skippy är oftast rumsren, det är inte alltid han kommer på att han ska kissa i lådan när han är ute, men han visar alltid mycket tydligt att han vill in i buren och det vill han aldrig annars. I buren kissar han bara i lådan.

#7, men jag kan ju inet ha en vaxduk över hela golvet?;P
#9 - Du får ju skärma av en del av rummet.
Hanna

#10- hmm, ja alltså då får han ju inte så stor yta att springa på och jag har itne plats för det heller.
Men han är faktiskt nästan rumsren nu! jag har ställt in en transportbur med spån i som han går in i när han behöver.