Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 958 ggr
Fluffgrisar
0

Äter mycket pellets

Hej! Mina marsvin brukar inte äta så mycket pellets men idag satte de i sig en hel skål! (2 msk eller lite mer var, tror jag). Höet var lite gammalt, bytte det någon timme senare så de kanske valde pelletsen framför höet. De har inte ätit några enorma mängder men mer än vad de brukar. Är det farligt? Just nu mår de väldigt bra, pigga och glada, äter och bajsar.

[AnimeV4]
0

2 msk är inte jättemycket. Jag kör inte med pellets så jag vet inte hur mycket de ska ha, men jag tror verkligen inte att det är någon fara. Är de vana vid att äta den sorten pellets lär det inte hända någonting speciellt med magarna heller. Var höet gammalt som att det har legat i buren länge?

Fluffgrisar
0

Nej, bara några dagar men de hade bajsat lite på det och så var det lite torrt, så det var egentligen inte alls gammalt men inte jättefräscht. Bytte ju strax efter att jag märkte det. :)

[AnimeV4]
0

Okej, då är det ingen fara alls. Om du märker att de oftare väljer pelletsen framför höet kanske du kan minska på/byta ut dem, dock. Bra att du frågade iallafall. Det visar att du bryr dig! 👍