Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1954 ggr
[sweetestperfection]
0

Jagar varandra

Melwin har börjat jaga de yngre marsvinen i flocken.. han rusar emot dem och nafsar gärna till dem om han hinner ikapp.

Frågan är om jag ska låta honom hålla på, de små verkar inte rädda för honom och de verkar inte ha några sår på sig heller. Behöver råd om ifall jag ska försöka låta honom hållas och se om han tänekr börja uppföra sig eller ska jag placera honom i en annan bur?

Vill helst inte att han ska bo själv, men eftersom han inte gillar de andra? Han tycker om Knut, men Knut tycker inte om Melwin, så där blir Melwin ivägjagad och jag vill helst inte köpa ytterligare ett marsvin.

Abico
0

Jag tycker att så länge ingen av dom blir skadade och det bara är lite gnabb, skrik, nafs och liknande, så låt dom hållas.

Hanna 

shintaida
0

Så är det med Buseman och Svante-Vante med!

Svante-Vante är skiträdd för Buseman och Buseman passar på att kaxa upp sig. Buseman jagar också Svant-Vante, men när dom äter så är det stillsamt.

Håll koll på så att de inte slåss så det blir sår.

Det kan hända att Melwin bara vill para sig men det vill inte de andra. :)

Kram // Shintaida

[sweetestperfection]
0

Har tänkt på att det kanske är så att de är ny rangordning på gång i och med att de små kanske vågar kaxa sig, för de går omkring på rad och vickar på sina rumpor och purrar hejvilt.

Det som sitter och gnager i mig är väl att killen jag (djuraffär tyvärr) köpte Melwin av sa att två hannar slår ihjäl varandra. Och nu har jag fem pojkar :/