Små frågor
Hej! Jag vet mycket om marsvin men det finns några frågor som jag inte kan får svar från internet det här är några av dem! 1. Hur mycket pellets ska ett ungt marsvin ha? ( dl ) 2. Hur kan man träna marsvin att göra trix 3. Har ni ett tips på ett gott och ett enkelt att tuggat godis till marsvin? 4. Är det farligt för ett marsvin att få i sig för mycket c vittamin? varför?
1. Jag ger inte pellets alls, utan havregryn.
2. Man får testa sig fram. Locka med godsaker t.ex. Klickerträning tycker många fungerar bra
3. Tuggat godis? Jag ger mina morötter, gurka, sallad, frukt som godis 1-2 ggr/vecka. Köper aldrig färdiggodis till dem
4. De kissar ut överflödig c-vitamin
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack!
1. Hur mycket pellets ska ett ungt marsvin ha? ( dl ) Jag ger inte mina något kraftfoder. Men om jag skulle så skulle det räcka med 2msk/dag ungefär. 2. Hur kan man träna marsvin att göra trix Har tyvärr inhen erfarenhet av detta. 3. Har ni ett tips på ett gott och ett enkelt att tuggat godis till marsvin? Förstår inte frågan men om du menar ett gott godis så brukar mina gilla. Gurka, melon, äpple. 4. Är det farligt för ett marsvin att få i sig för mycket c vittamin? varför? C-vitamin är vattenlösligt vilket gör att överskottet kissas ut ist för att lagras i fettet som fettlösliga vitaminer gör. Så nej, det är inte farligt.
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Tack!