Vad gör hon?
Wilma går omkring och kurrar och vickar/ lyfter på rumpan åt Greta. Jag trodde detta var ett beteende som hanar höll på med när dom uppvaktade honor, så varför gör min 4 åriga 100% hona detta?
Kan tilläggas att Greta blir skitsur och börjar skrika åt henne varje gång det händer.
Hanna
Hehe.. Många honor, speciellt de dominanta, gör så. Speciellt under brunst. Det är inte speciellt ovanligt att de rider på varandra också.
#1 - Vilken lättnad ^^ Jag läste för ett tag sedan om en dubbelkönad kanin eller nått så jag blev lite små skraj ett tag ;P
Men dåså. Greta blir så sur, men man kan ju se det som en hämnd från Wilmas sida. Greta har varit väldigt på och muppig nu i början. Hur länge pågår en brunst och hur långt är det imellan varje?
Hanna
Brunsten brukar vara mellan 6 och 18 timmar, men å andra sidan brunstar de varannan till var tredje vecka…
Det känns som om hon har hållit på nu i några dagar… Vi får se om det går över, det är bara det att Greta låter så hemskt när Wilma kommer och trycker upp rumpan i hennes ansikte. Hon skriker så glas går sönder ^^'
Hanna
Högbrunstiga är de bara en dag eller så men de kan hålla på flera dagar före och efter brunst. Normalt är de brunstiga runt vad 16:e dag.