Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 449 ggr
Ellinor_ludde
0

Klippte klorna :)

Klippte klorna idag på marsvinen, första gången för mig. Pappa har alltid klippt förut. Alt gick super bra, mkt lättare än vad jag trodde. Råkade tyvärr klippa pytte lite i pulpan på klo, men inte mkt alls.
Så nu vet jag att jag kan göra det själv nästa gång det är dags igen ^^,

TRASAN
0

så bra man lär sig o klippa klor det är lite läskit i början men sen går det som en dans.  lycka till i framtiden. ;))))

CozmosBenjamin
0

Ja men det var ju jätte bra :-) Min fru vågar inte klippa klorna så det får jag göra. Men jag hoppas att hon lär sig.

Abico
0

Jag tycker det är äckligt att klippa än i dag ^^
Sune är väl okej, men de andra två sprattel gummorna *sucka*.
Jag vänjer mig väl vid dom också snart ;P

Hanna 

Susanne
0

Klipper Mollys klor men marsvinen tar jag med till Fäboden. De tar 30:-/marsvin.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

jagheterjennifer_
0

Vad bra ( ; Såå, det är inte läskigt ? Har inte vågat testa själv ännu.. Har låtit mamma göra det men jag får väll testa nästa gång ; D

paronskrutten
0

Aj då, 30 spänn per marsvin är dyrt, jag gör det gärna gratis^^

Jag klipper 6 tjejers klor nu, själv, och har gjort det med alla marsvin vi haft (11 st) på fyra år.

Helena

Susanne
0

Då klorna är så mörka är jag rädd att klippa för mycket, därför lämnar jag dem till någon som kan. Endera dagen ska jag lära mig men just nu har jag lite tight med tid och ork :) och 60 buck är ok, de ska ju inte klippas varje vecka.

Susanne Glad

Susanne Glad

paronskrutten
0

Jag klipper mina grisar ungefär varje vecka..men det beror ju på

Helena

Susanne
0

Det är ju inte dumt att klippa dem varje vecka. Man får själv öva och grisarna blir mer vana.
#8 Hur ser du hur långt du ska klippa?

Susanne Glad

Susanne Glad