Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 913 ggr
Wiizy
0

Solrosfrön? :O

Är solros frön bra för marsvin?
Osaltade då eller ? ;) köper man nå spc solrosfrön i djuraffärer t.ex eller är det vanliga som vi äter?

TRASAN
0

jag har hört att det är för fett för marsvin! Jag hade det innan til mina men blev varnad för att det var för fett. MEN rätta mig mina marsvin älskade det skulle gärna vilja ge dom det igen. Men vågar inte för fettet. ;))

Abico
0

Man ska tydligen inte ge solrosfrön, med skalet på. Det är för vasst och marsvinen kan skära sig i munnen eller så. Men jag blandar ibland ner solroskärnor (skalade) i gröten, men det är ibland och då handlar det om max en tesked.
Det är mamma som köpt dom, men det finns i hälsokost hyllan på ICa eller dyl.

Hanna 

Wiizy
0

Jag tänkte inte ge dom ofta, ibland tänkte ja. på högtider t.ex :P

Abico
0

Okej. Jag kan ju inte tänka mig att det är farligt i små mängder… Men jag är ingen kostexpert.

Hanna 

TRASAN
0

men då kan jag ju fortsätta o ge mina älsklingar detta nu då?? ;))

Abico
0

#5 - I väldigt små mängder. Bara någon gång i månaden, max.

Hanna 

TRASAN
0

oki jag ska göra detta. är det fett eller?? eller har jag fått fel inforamtion om fröna??

Abico
0

#7 - Alla fröer är ju mer eller mindre feta…

Hanna 

TRASAN
0

oki ja det vet jag men hur mycket kan det vara farligt för hälsan av mina marsvin?? om jag ger dom frön?? ;))

Abico
0

#9 - Allting är farligt för hälsan i för stor mängd ^^
Se till att hålla dig under en matsked i månaden så tror jag det går bra.

Hanna 

TRASAN
0

tjhooo det ska jag göra mina marsvin älskar ju fröblnding oxå. men en msk oki ska hålla mig till det. tack så mycket. ;))))

Abico
0

#11 - Fast fröblandning vet jag inte om det är så bra. Det är ju skillnad på vanliga skalade solroskärnor och på en påse med massa olika frön och tillsatser i…

Hanna 

Wiizy
0

vart ska man köpa solrosfrönen?
torkade eller? :P

man kan la inte ge samma sm vi människor käkar lr ? *okunnig*

Abico
0

#13 - Det finns i hälsokost hyllan på typ. ICA. Kolla efter GoGreen, eller nått. Dom ska inte vara saltade utan helt vanliga.

Hanna