Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 583 ggr
Frida B
0

Ni som omplacerat

Ni som omplacerat era marsvin, hur har ni pallat? 

Jag tänker omplacera mina två. Känner att det är mer en börda nu att ha marsvin sen Melvin och Mimmi dog med tre månaders intervall. (Är ni intresserade av två st fina fåntrattar i gbg med omnejd, hör gärna av er).

Men stundvis känner jag bara "nej, hur ska jag klara mig utan dom? Jag har alltid haft marsvin, ska jag bara.. Vara utan dom?" och modet sjunker till botten…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Gnagare2]
0

Jag har aldrig omplacerat något av mina marsvin,men jag vet att jag inte skulle klara av att bara lämna bort dom till någon annan. Jag kan inte leva utan mina marsvin helt enkelt. 

Jag är egentligen allergisk mot hö och har handskar på mig när jag får hem extra "ilsket" hö,och då blir allergin bättre,men många har lyft på ögonbrynen åt att jag utsätter mig för detta när jag är allergisk,men så är det. Jag kan inte vara utan dessa djur. Och som tur är har jag än så länge hållt  allergin i schack.

Det skulle bli katastrof här hemma om allergin skulle bli värre…….hua….vågar inte ens tänka tanken.

Frida B
0

#1 fast nu frågar jag om dom som har omplacerat… Det är nog så jobbigt för mig detta.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Gnagare2]
0

#2 Och när vi kommer in på ämnet omplacera så kommer jag med tankar om mina egna omplaceringar som jag egentligen borde göra på grund av min allergi. Och det är inte jobbigt för mig,  menar du?  

Detta är väl ett forum där alla får skriva om sina upplevelser i? Bara för att jag aldrig har omplacerat betyder det inte att jag inte vet hur jobbigt detta ämne är.

[AnimeV4]
0

Jadu. Jag omplacerade mina nyaste marsvin när jag hade 4 stycken. Sen fick jag avliva de två jag hade kvar sen. Det var dels skönt för både dem och mig då de var sjuka ofta på senare år, men samtidigt kände jag att jag inte hade någonting att leva för. De är trots allt det viktigaste jag har.

Allting gick bra med omplaceringarna och jag är väldigt säker på att de hamnade i rätt hem, så det kändes faktiskt bra med det hela.

Jag beklagar din situation. Varför funderar du på att omplacera dem, om det är okej att jag frågar?

Frida B
0

#4 Beklagar, låter otroligt jobbigt. 

Då jag för ett halvår sedan förlorade mina två älsklingar Melvin och Mimmi, världens bästa marsvin. Jag orkar helt enkelt inte ha mer marsvin på ett tag, mentalt. Jag älskar marsvinen, lever för mina djur, jobbar med djur, allt kretsar kring djuren. Och jag vet att dom kan få det bättre hos någon som inte är så mentalt instabil som jag kan vara ibland, även fast dom har det väldigt bra hos mig så vill jag ha det bästa för mina djur. Därför omplacerar jag dom.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[AnimeV4]
0

#5 Då förstår jag! Jag själv är inte heller helt frisk och det kan vara svårt att ta hand om marsvinen så bra som de förtjänar, så jag förstår dig. Du är iallafall otroligt stark som kommit till insikt och som verkligen vill marsvinens bästa istället för att vara egoistisk.