Underbart!
Det här med att lilla Donken fick flytta in till Sune har värkligen varit fantastiskt! Sune har inte varit alltför stygg och den lille är otroligt tuff och står på sig *S* Det har varit en hel del puttrande från Sunes sida, med löjligt rumpviftande (nu kan han och Wilma bilda klubb) men han har inte hoppat på Donken, vad jag sett iaf. Första dygnet så intog Donken huset och sedan kunde inte Sune komma i närheten av det utan att bli iväg körd. Och på så vis blir dom ju inte vänner, tänkte jag. Så jag plockade ut huset och la istället en tjock kartongbit över ena delen av buren, så det blir som ett litet skydd iaf. Och på två röda så hade dom lyckats samsas om utrymmet, Donken tog ena hörnet och Sune tog resten ;P Men idag har det skett! Det började med att Sune och Donken åt tillsammans ur matskålen :') Bara en sån sak, mat är ju typ. det heligaste som finns i Sunes lilla värld. Och nu ligger Sune med huvudet i måtskålen och sover, och vem ligger strax intill honom om inte Donken (!!)
Och i buren under så har Wilma vågat komma ut ur sin lilla tunnel och nu ligger hon och Greta på varran och sussar dom också.
Shit, vad jag älskar att vara marsvinsägare i dessa stunder :D
Hanna

Vad kul att det fungerar så bra och vad kul för Sune att ha fått en kompis:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Ja, det är jättehärligt. Jag hoppades att det skulle gå bra, men på vägen hem från utställningen satt jag och planerade hur man bäst skulle dela av buren (fånigt, men sant). Men så fick jag tag i en liten pojke som inte går med på att bli bossade med för mycket, om Sune är på honom för mycket så vänder han helt om och biter ifrån ^^'
Jag skulle nästan säga att Wilma och Greta i buren under tjaffsar mer än Sune och Donken ;P
Men Sune har blivit en mycket gladare gris och dom han rör sig ^^
Hanna

Jätte roligt o höra att det funkar så bra :D Buren är dessutom så jädra snygg :)
#3 - Jag vet ;P
Hanna

skickar kramar till er från oss att det lyckas ;))