nio ungar!!!!!!
Jag kom ner idag o fick en jättechock. Jag höll på o svimma. Jag fick kalla på min granne o min sambo för jag trodde det inte själv. I buren sitter en mamma helt nerbload jag fick panik o tittar in i burens botten o ser ett slagfält av blod…… O åtta marsvinslik o en lever. Hur kan detta vara möjligt detta måste ju nästan vara rekord….. JAG är chockad ännu jag fattar inte. tur nog har jag bevis på min granne o min sambo….. Har ni hört något liknande ??? Jag behöver all stöd jag kan få jag är så orolig för detta som nu har hänt mig! Mvh Trasan.

Stackars lilla marsvinsmamma. Hon måste ha haft en svår natt. Har du kollat om hon behöver veterinärundersökas. Låter ju inte helt bra.

Stackars dig ;/ Tråkigt att dom dog..
Vet inte vad jag ska skriva, men håller med #1. TRÖSTKRAMAR <3

Oj..

jag har varit hos vetrinären förlåt det glömde jag o skriva. jag är så ledsen o rädd att hon har lidigt men vertinären sa ojdå det har gått bra. men hon hade blött för mycket så jag har bäddat ner henne nu hon måste vila. bebisen som kanske överlever fick jag ersättning som jag ska mata med. jag gör ALLT för mina marsvin. så nu sover mamma gott o ungen matar jag hon ska inte få sin unge för det orkar hon inte just nu sa vetrinären. så jg hoppas det löser sig för dom. ÄR SÅ OROLIG för mina älsklingar. OBS mamman fick oxå tillsatt vitaminer o mat vetrinären sonda henne med nått. min vetrinär kommer igen imorron o kollar till oss det känns skönt. kram

OJ! Nio ungar? Shit … :O Hoppas det går bra med mamman och ungen!

OK! Hoppas verkligen det går bra för henne och ungen! Tumhållning!

jag är så rädd nu för o mista dom. jag har bäddat ner ungen på en värmeflaska o mamman har jag gjort en fin bädd till med en filt. hoppas jag oxå att dom klarar sig. OROLIG

Håller tummarna för mamman och den lilla.
Oj, hjälp! Jag som tycker att det sett för mycket ut med tre för vissa honor, nio stycken o.O
Hoppas nu båda två klarar sig, jag håller tummarna.
Hanna
Hade en gång en hona som fick åtta ungar, varav sju levde. Alla uppnådde dock inte vuxen ålder, eftersom honan ärvde ner hjärtfel till många av sina ungar, men en vet jag lever idag och det är Jejjas Skade här på forumet! Honan togs ur avel efter den kullen och alla hennes släktingar med.
/Sandra

sänder en tanke ! hoppas det blir bra med mor o barn. förstår att det är jobbigt, det är ju ens små bebisar !
*tröstkramar*

GRÅTER GRÅTER nu mår jag inte bra har varit uppe hela natten för lilltösen men hon orkade inte mera imorse. mina bebisar
Jag gjorde allt jag kunde men det gick inte längre så nu har jag begravft henne på min vavoplats i min trädgård. Jag fick bara ha henne ett dyng hos mig o jag sörjer så mycket.
Kollade mamman idag hon mår bra hon skuttar igen. Jag ska tvätta med en lapp på magen o rumpan idag så hon blir ren igen. Hon klara det nog inte själv.
Så jag tackar för allt stöd jag fick men gud vad ledsen jag är…
Mvh Trasan 
Urs gråter med dig
alla grisarna skikar varsin tröst kram även så jag
Ojoj, herregud, lycka till vännen, stor kram till dig
Helena
Nej vad trist :'( Men det var blev nog lite för mycket…
Hanna

Så tråkigt! Men skönt att höra att mammagrisen har klarat sig iaf hittills.

Jag kan knappt läsa sånt här. Sörjer med dig :'(
Jättetråkigt men hoppas mamman får va frisk nu i varje fall!

beklagar verkligen ! aldrig roligt när så små lämnar .. men roligt att mammsen skuttar runder o e pigg :)

Oj 9st!!! VAd synd att du förlorade alla. Det är ganska vanligt att honan kastar kullen om hennes kropp säger ifrån, tex att det är för trångt, eller att det är fel på någon av ungarna i livmodern. Det var nog en moder kaka du hittade med de döda ungarna, (inte en lever)alla ungarna hade en varsin men mamman äter oftast upp dem dirrekt när de kommer ut. Håller tummarna för honan, men det brukar gå bra.

#20 inte lever - substantivet, utan lever - verbet!!! Dvs Åtta döda och en levande…

Ha, ha ja då är jag med : ) Läser inte så noga alla gånger, Hur går det med honan/Mamman????