Matvrak? xD
JAg ger mina marsvin 2 Matskedar Lottie's pellets varje dag.
Dom äter upp det (2 skedar i en skål = 2 skålar = 4 matskedar) Är det verkligen nyttigt? Obs.. Dom får havre och Lottie's! 1 msk lottie o 1 msk havre i varje skål ;)
Dom får såklart hö och grönsaker/frukter varje dag :-)
Ta och sprid ut det i buren ist. då får dom jobba lite för det.
Hanna

Du vet Hanna, Då ser jag inte hur mkt dom äter….. dom springer ju som galningar ;)
Men det spelar väl ingen roll? Du vet ju hur mycket du ger dom… Eller missade jag något nu? ^^'
Hanna

Hur vt jag att dom äter det om jag inte ser om det är uppätet? :P dom kanske strejkar o slutar käka . hah ;) man vet aldri ;))
#4 - Men du väger dom ju? Iaf. märker du ju om dom går ner, föresten så ser du ju om dom rotar runt i spånet efter maten och hittar något att tugga på…
Hanna

Nä det gör jag inte ;P mamma tillåter inte vår våg användas till marsvinen x) haha måste köpa en bnara till dom ;P *onödigt enligt mig men inte enligt mamma* ;P
läggdom i en "skål" å väg.. asså du sätter på skålen innan du sätter på vågen så står den endå på 0
#6 - Mamma har lite samma åsikter här hemma ^^ Men jag ar den när hon inte är hemma och när hon kommer hem så står den på samma ställe som från början. Sätt dom i en skål så blir det lättare och du slipper ha marsvinskontakt med vågen :P
Hanna

#8 - Måste ändå ha en ny ;) Den gamla är trasig xD aja.. :D ska testa det sen tack för tipset ;P
Jag använder våran hushållsvåg..men diskar den varje gång
Helena
#9 - Jaha, men säg det då ;P
Hanna

#11 Jag sa ju det ;P
#12 - För seent ;P
Hanna

#13 - Ikke ;)
#14 - Med mina mått så ;P
Hanna
*dubbel*
Hanna