Pellets

Jag tror redan det finns sådanna här trådar :)
Kolla det istället ^^

Edel (ges endast till dräktiga, ungar eller ej fullvuxna marsvin.)
Jag ger gröt nästan varje dag, men dom andra dagarna så får Sune och Donken Lottie, maskros och linfrö och Greta å Wilma får en blandning á la Irene XD
Hanna
Jag ger Lottie havre och vetekli till mina.

#4 jag med :)
Ger Edel
Helena

# 3Hur gör du gröten ? Och var köper du maten + :)
#7 - Jag blandar 1del havregryn med ½del vetekli och 2delar kruskakli. Sedan så blandar jag ihop det med vatten eller solhavre så det blir "ätbart" ^^
Hanna
#7 - Pelletsen köper jag på Granngården i trollhättan.
Hanna

#8 Tack :) Kruskakli och vetekli går att köpa var ?
#10 - Ica, eller något liknande. Kolla bland mjölet ^^
Hanna

#11 - Tackar :)
#12 - Varsågod :)
Hanna

Idag köpte jag även lite Lottie, 1½ kg (bara för att testa, inget jag tänker fortsätta med) havre och vetekli. Oj vad som slängde sig på det! =D Dom tycker det är jättegott. Så att köpa det som godis nån gång ibland ska jag göra.
Chippers: Vart köpte du det? =)
Helena

#15 Kungens kurva, inne på city gross, fanns en djurhörna där. =)

#16 Åååh, jaså? Vad bra, det ska jag kolla upp, trodde inte det gick att köpa Lottie häromkring =)
Helena
För tillfället använder jag ko pellets
dom blir blanka å fina i pälsen av det

jag har musli
#19 Vad är det för innehåll i det egentligen? Kan man få se någon näringsdeklaration? Skulle vara intressant att se, om det är värt att ge om det nu innehåller vad marsvin behöver ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ska höra med syrran om hon ta fram en *L* mina har ätit det i en månad nu å inget har hänt dom *L* det jag vet är att det är mycket fet i så man får vara försigtig å inte ge så mycket, dom får ½ msk per matskål. enbart vegetabiliska produkter i å lucktar underbart gott *L*