Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 679 ggr
jagheterjennifer_
0

Orolig ; /

I morse när jag låg i min säng och kollade på TV, så hörde jag ett ljud från marsvins buren. Det lät typ som ni vet en sån där                       " kalas trumpet" man brukar blåsa i och ja, det kommer ett ljud och en sak rullar ut ? Aah, så jag tänkte inte på att det var nån av dom. Men sen typ lät det flera gånger ( inte på raken ), nån gång då och då. Sen nyser dom också ! Vad kan det vara och borde jag gå till vetrinären ? :/

jagheterjennifer_
0

någon som ska svaraa :/ ?

Samaraz
0

Jag fattar inte ljudet riktigt, men låter de högt, typ skriker? låter de alltid i samband med att de nyser?

Andas de normalt eller snörvlar de?

Det kan ju vara en förkylning…..

Fiona
0

du kan ju ringa till veterinären och säga hur dom beter sig, och få hjälp av han/hon. :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

jagheterjennifer_
0

#2, det låter liksom lite hest.. Fast nu har jag inte hört ngt mer av det, så det var väl bara ngt tillfälligt :P

Marsviin_
0

är du säker jenna ? annars får inte ja komma med mina marsvin till den i dag ;/ .. fall dom e förkylda.. ;(

FeliciaS
0

Det är en symptom på förkylning.
1. Se till att dina marsvins bur inte står placerad nedanför ett fönster, vid en dörr eller någonstans där det är dragigt.

2. Se till att det är varmt i rummet och lägg gärna in en eller två varmvattenflaskor (flaskor fyllda med jättevarmt vatten, inrullade i något tyg - ej handduk) i deras bur som de kan ligga emot. Se till att de är varma hela tiden (du kan känna kroppstemperaturen på öronen, de får aldrig vara kalla). 

3. Ge de mycket c-vitaminrika grönsaker - broccoli, persilja, kål, gul paprika och köp sockerfria c-vitamin brustabletter om du inte redan har det hemma och lägg i en halv i deras vattenflaska. 
Gör nu detta, för förkylningen kan annars utvecklas till lunginflammation vilket kan orsaka döden för marsvin.

Hoppas de återhämtar sig!
/Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jagheterjennifer_
0

men dom hade typ bara fått ngt i snoken ; )

jagheterjennifer_
0

men ska kolla extra noga iaf ; )