Hjäälp
Melwin har diareé skall man ge något speciellt, jag har hört att man kan ge filmjölk och att man kan ge ris, vad skall jag ge honom ?
känner mig usel :'(

Strö lite potatismjöl på en gurkskiva och ge Melwin. Det kan stoppa diarren.
okej, fast det är inte jätte vattnigt utan mer kladdigt, men jag begermig ut till kötet.. skriv om ni vet något annat jag kan ge
Diarré är väldigt allvarligt hos marsvin då dom förlorar väldigt mycket vätska. Du måste se till att få i honom vätska, gurka är ju gott och rikt på vatten så det är en idé. Det finns även vätske ersättning att köpa på apoteket, men jag är inte riktigt säker på hur man ger marsvinet detta. Dessutom är nog inte apoteket öppet på helgdag…
Men se till att få i honom vätska och sätt honom gärna i en separat bur så du kan övervaka honom och se om han bli bättre och om bajset förändras. Du bör även kolla upp vad det är som har gjort att han fått diarré så du kan undvika att de andra marsvinet (svinen) också drabbas.
Hastigt byte av foder, dålig mat/ hö, inre sjukdom eller förgifting skulle kunna vara orsaker..
Om det vill sig riktigt illa så kan Diarrén ta död på marsvinet innom ett dygn, så handla snabbt!
Hanna
jag har väskeersättning hemma men den smakar dynga
någon som vet något annat?
Okej, men ge gurka och försök få i honom så mycket vatten som möjligt. Du kan kolla om han är uttrokad igenom att ta tag i nackskinnet och dra, om det inte åker tillbaka direkt/ mycket långsamt så behöver han mycket mer vätska.
Hanna
naj åxå, hade inte någon gurka ;p , men ja tog lite morotsbit och doppade den i pyrre vatten å strödde över pytte potatismjöl,
Men snåla inte med vatten och så :/ Morot innehåller inte så jättemycket vatten, men det får väl duga. Du kan inte cykla till ICA och köpa lite gurka?
Hanna

Varför har jag fått för mig att Hanna & Aliciia är systrar? :O
aa, å min syrra e inte medlem här ^^ , fast ja e blond å allt ^^ haha

Haha okej ;P