Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 599 ggr
primavera
0

kattsand under spånet

jag har börjat att lägga lite kattsand, på dom ställen där de kissar.

det suger upp lite bättre

paronskrutten
0

varför då? hur lite spån har du eg? jag har fortfarande torrt och rent spån när jag byter i burarna.

Helena

[starlights]
0

#1 Samma här.
Städar mina burar ungefär var sjunde dag och det är bara på vissa få ställen där det gått igenom spånet och ner till tidningarna. Har ca 3-5cm spån i buren + tidningar under.

ciss
0

Jag har ca 10 cm spån till mina. Går otroligt mycket spån hos mig, haha. 3 kaniner & 2 marsvin, städar buren ungefär tre gånger i veckan.

Hur mycket spån har du #0?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

FeliciaS
0

Varför kattsand? Ha hellre Toa-Lätt, det är ännu bättre :) Jag har 1/3 Toa-Lätt underst, det suger upp kiss och vatten (flaskan läcker) och tar bort ev. lukt som kan uppstå. Sedan har jag 2/3 spån längst upp :) Jag har ca 7-8 cm spån när jag har städat och lagt i nytt. När marsvinen har gått på det 1-2 dagar blir det kompakt och endast 5-6 cm ^^,

#1 Det har jag med. Lite fuktigt efter kissfläckarna längst upp men det är aldrig fuktigt i botten ;) Förutom under min läckande vattenflaska… (fast jag byter Toa-Lätt + spån där var 2:a-3:e dag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jag byter i burarna varje fredag, men det blir bara blött rätt igenom under tösernas vattenflaska (läcker) och på vissa ställen där det ligger mindre spån pga. vilda tafatt lekar och mycket spån sprättande.

Hanna