Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 757 ggr
LucyKlara
0

Vilken ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken ras har jag på mina två marsvin? Jag är inte så inne i det här med rasre, färger o sånt…det vitare marsvinen har en strävare, lite krusig päls…

Pias
0

Är de köpta på djuraffär? Isåfall är de nog inte rasrena, de är alltså blandisar. Men den med sträv päls liknar en teddy eller rex (dessa skiljer sig bara genetiskt, inte i utseende) och den andra ser ut som en crested eftersom den har en virvel i pannan. Oavsett ras eller inte ras så är det jättesöta verkligen!

LucyKlara
0

Ja de e köpta på djuraffär (vilket jag ångrar då de hade nån slags Ohyra i pälsen o smittade varandra). Ja, söta är de ändå! =) Tack!

Blondi3
0

Det ser ut o vara en crested (den med virvel i pannan) och den andra vet jag inte riktigt. Rex elr teddy kanske .. är inte så bra på raser och färger :) Försöker iaf :) Hoppas ngn kan hjäla dig mer :)

svampi
0

Skulle nog säga teddy på den högst upp och crested på den andra, möjliktvis satincrested?En gissning bara.Skrattande

EllaB
0

jag tycker det ser ut som nonself teddy och en nonself crested

FeliciaS
0

Jag tror att de är helt och hållet blandraser.. Har den strävhåriga en virvel på baken?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

LucyKlara
0

nej den sträva har ingen virvel alls, o den släthåriga har endast virvel i pannan.

ciss
0

Den strävhåriga är en rex eller teddykorsning. Den andra är en crested, korsning förmodligen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Isagella
0

jag tror att det är den sträva:teddy,rex och den andra:crested

aliciia
0

Den som är nästan helt vit ser nästan ut som mitt marsvin.. fast han är helt svart med lite brunt.. och han ser ut som en magpie under magen, han e tuff.. och jag tror han är blandning mellan typ ; Teddy/virvel/A….. ngt xD

MELLE
0

håller med #4 teddy på den högst upp och crested på den andra:)

Isagella
0

Jag tror att den röd/vita är en rex eller teddy och att den andra är en crested…

[ouioui]
0

men de behöver inte vara orenrasiga för att var köpta i djuraffär, jag har köpt en kanin från djuraffär och hon är renrasig och det är förmodligen mitt marsvin med…men dem är jätte gulliga!

Kramar Sandra

Wiizy
0

teddy (den strävhåriga) den andra är en crested.

TROR jag :P