Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1113 ggr
Abico
0

Slät?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Wilmas stamtavla står det att hon och de flesta andra är av rasen slät. Men inte finns det väl något som heter så? Hon måste väl vara en nonself black dalmatin?

Hanna 

Pixelin
0

Måste bara säga att du har ett otroligt vackert marsvin ^^

TRASAN
0

oj ja vad fint det var  . avensjuk hihihihihi Jag håller på o lära mig om vad raser o teckningar det tar tid men jag har inte läst om slät bara hört talas om det när man pratar om släthåriga marsvin. :))

Abico
0

Jo hon är jättevacker :) Synd bara att hon inte kan bli lite tamare lite fortare ;P

Hanna 

Blondi3
0

oj vad vacker hon är :) vill ha likadan .. hihi .. jag håller med dig om färgen och rasen slät har jag aldrg hört talas om mer än då selfar typ

idipidi
0

Det stämmer. De heter ju egentligen nonself men jag har också sett stamtavlor där det står släthår. Antar att hon har ett gammalt, handskrivet regg? På nya reggen blir det bara de "riktiga" raserna.

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 - Ja det är hon ^^
#5 - Det är inte handskrivet, men det ser mer "hemmagjort" ut än El Dorados iaf.
Men då vet jag att hon är en nonself iaf. :)

Greta är en golden/ white väl?

Hanna 

idipidi
0

Men är du säker på att det är ett registreringbevis då? Det låter bara som en hemgjord stamtavla i så fall. På ett reg ska det finnas en "SMF Registrator" stämpel.

Greta är golden/white (och söööt).

AmandaF
0

så fin hon är!

TRASAN
0

så fin oxå var ! ;))

Abico
0

#7 - Hm.. nä, det är nog en stamtavla. Kan man få tag i hennes registreringsbevis? Man tycker ju att det borde finnas om hon nu är uppfödd hos en registrerad uppfödare.
Hon är jättehärlig, underbar både i utseendet och i personligheten ^^

Greta tackar för berömmen :P

Hanna 

Abico
0

*putt

Hanna 

[ouioui]
0

Guud, vilket gulligt marsvin, hon är nog lika snäll som hon är gullig tror jag!!Glad

Kramar Sandra

FeliciaS
0

#10 Regestreringsbevis har hon ju bara om hon är regestrerad i SMF. Är hon det? Annars så kan man regestrera henne, tror jag, om jag inte minns fel? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#12 - Snäll är hon, men hon är nog inte så jättemycket hanterad i de tidigare hemmen. Med tiden komme rhon bli underbar :)

#13 - Jag vet faktiskt inte. Men jag tror inte jag ska registrera henne iaf. Om jag skulle vilja ställa ut så räcker det med petklass för hennes del :)

Hanna 

fiorano
0

Väldit söt.