Bits!

Jag vet inte varför, men azzy är också inne i den perioden när man ska gnaga på allt och alla ;)

Oj, Cazzy heter hon :P

Jaja man får väl vänta ett tag

Hur gammal är han? Jag har hört att vissa marsvin kommer in i en bit period som varar ett tag, den brukar börja när marsvinet är några månader gammalt.

Pyret är typ 2 mån.
Putte är 4 mån.

Jag tänkte väl det… Men då är det kanske det, och vad jag har förstått så försvinner det så småningom ;)

jag vet vad jag gjorde för fel när mina bet mig men det tog ett tag. jag hade tagit i grönsakerna o i frukten sen tog jag in handen i buren o vips så nafsa dom mig. så nu tvättar jag händerna innan jag kollar tänderna på mina marsvin ett bra tips. ;))
Det kan nog vara så som Arah säger att dom är inne i en hugg och bit period ^^ Annars biter marsvin aldrig utan vidare, därimot om man ska kolla tänder och bada dom så kan det bli en del tjyvnyp.
Hanna
han kanske tyckte det var obehagligt när man pillade med hans mun, om ingen har gjort det förut.
han kanske tyckte det var obehagligt när man pillade med hans mun, om ingen har gjort det förut.

håller med nr#10

Är inte putte typ 7 mån.? Molly och Maja är ju lite yngre än honom och dom är ungefär 6mån.

MELLE jag skrev det där när dom var 4 och 2 månader!!!HIHI
Det tycks som om Donken är inne i en bita, bita period. Idag bet han till ordentligt den lilla rackaren. Det är väl bara att stå ut antar jag… Han är drygt 3 månder nu.
Hanna

Min mamma skulle träna ett utav mina marsvin på gurkätartävling men det gick inte bra för marsvinet bet min mamma i tummen istället för gurkan.

Föresten det var marsvinet som jag har som bild här.