Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 677 ggr
toodiloo
0

Burstorlek

Jag vet att det finns en del trådar om detta innan men alla säger olika.

Jag har nu (på tordag) 2 marsvin i en 100*50 bur som vi fick. Jag är dock sugen på ett tredje marsvin o undrar då vilket stl. Känns som att min bur då blir lite i minsta laget…

Jag förstår att det är bättre ju större den är men jag bor i lägenhet o har inte plats för en hur stor bur som helst. Så säg vilken stl som är okej för 3 marsvin (inte enligt bestämmelser, för då är väl min ok för 3 st?)

paronskrutten
0

Varför ska du skaffa ett tredje? Tycker att du sk skaffa en 120 eller 140-bur isf.

Helena

Chippers
0

Minst en 120 bur gärna 140*60 eller större om det finns .. du kan ju bygga en egen stor bur annars.

toodiloo
0

mm, det är ju dom 2 det står emellan…

jag vill ha en tredje för att jag är helt såld på marsvin! Har ju en abby-korsning golden-golden agouti-white o på torsdag kommer en goldenagouti rex från Peek-a-boos.. Vil hemst gärna ha en grå (silver/cinnamoon eller zobelagouti) också i teddy eller rex. Mest för att jag vill det bara men även om det skulle hända nåt av mina andra marsvin nåt eller så, så slipper "den andra" vara ensam..Eller om man tar upp en så har dom andra en lekkamrat iaf :P

vill helst ha en 140 bur…frågan är om det finns plats..måste mäta. Ingen som har till salu?

var är dendär läken förresten, där man fyller i ens burmått o då visas hur mpnga djur man får ha…

toodiloo
0

Åh! Har äntligen hittat en 120*60 bur som jag får köpa om jag vill..det betyder att vi kan ha 3 marsvin…här även hittat en bedårande liten grå teddyhona =)

frågan är, om vi skulle bestämma oss för att utöka med ytterligare ett marsvin, är det okej att ha 4 marsvin i 120*60?

känns som att jag har verkligen inte plats för en 140 bur… :(  dessutom blev jag så glad när jag fick tag på en..

KvirrZ
0

#5 Tycker personligen att det blir alldeles för litet för 4! Mina 2 grabbar bor i en 120-bur och tycker att det är lagom men skulle gärna ha större till dom.

- Mvh Emma

aliciia
0

ja har typ en väldigt liten bur del är la typ 50*70 kanske.. men det är för vi har bara ett marsvin för stunden å han är ute nästan hela tiden..

Abico
0

Jag kommer ha 127 x 49, någon centimeter mindre kanske. I den kommer jag ha 3 marsvin på varje plan (tre plan). Jag tror det går bra iom. att dom kommer att få vara ute en stund om dagen och springa i hallen, som jag ska skärma av. Så det funkar nog med din bur till tre marsvin om dom får röra på sig utanför buren minst en timme varannan dag eller så. Men fyra marsvin kan nog bli tight…

Hanna 

FeliciaS
0

#5 Jag hade mina 3 fullvixna marsvin i en 120*60 cm bur i 3-4 veckor och det var väldigt litet tycker jag. Så du bör skaffa dig minst en 140*70 cm bur. Men varför inte köpa en bokhylla? Billigt, bra storleksmässigt och enkelt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

AusaBausa
0

Har en bur på 90X40 ungefär o där är ett marsvin i varje sådan bur…

idipidi
0

En stor nackdel med många marsvin på liten yta är att man måste städa mycket oftare. Och jag håller med om att en 120 bur inte är att rekommendera som permanent lösning till fyra marsvin.

Vad du skulle kunna göra är att bygga någon slags ställning/hylla och därmed kunna ha två burar ovanpå varandra. T.ex. en 120 under med tre djur och din 100-bur över med två.

fulfisk
0

#8: Ska du köpa 9 marsvin?!

Abico
0

#12 - Ja, det vore något va ;P Na, men Sune har ju ett eget plan och sen så kommer tre honor i oktober. Sen kommer det sista planet fungera som lite förvaring mad möjlighet att göra om till bur lite snabbt om jag skulle få för mig något ^^

Hanna 

toodiloo
0

ni som har bokhyllor som burar, vad har ni får bokhylla då? har kollat på en billy 80*200..kan det vara nåt? vad kostade era?