HJÄLP !
I sommars så fick jag ta rätt på ett marsvin från en familj som värkligen inte brydde sig om den, deras flicka som var 7 år, var som dom flest 7-åringar, Vill Ha Och Vill Ha… Marsvinet bodde i en transbort bur inne i badrumet. Och allafall när jag satt där och kelade kom min kompis (Den äldsta flickan i familjen) och frågade Vill du ha den ? Mamma vill ändå hä bort den. Elin som den 7 åriga flickan hette började tok grina för att hon inte fick ha kvar den, Men vadå ? Näe den bara sitter där utan att ens röra den så är det väl bättre den kommer till mej ? Aja, jag tog hem den och den blev genast efter bara några dar mkt lungnare och tryggare. Och lärde sig till och med gå, Dom hade ALDRIG klippt klorna på den.. och den satt ju bara där inne i transbortburen.. Jag har ingen aning vad det ´är för ras elr nått.. Skulle gärna vilja ha lite hjälp.. ?
Teddy
skulle jag tro
Tack så mkt :D I dag ska vi fara och hämta hans kompis :D
ok :D

stackars marsvin :(
tur att den kom till dej!
Jao.. Men nu är han värdens gossigaste <33 Ja anting i dag elr på måndag. :D
Åh, vad fin han är!

Men gud vad hämskt att vuxna människor kan behandla en levande varelse så! Det är ju trots allt dom vuxnas huvudansvar. Vilken tur att den kom till dig! Hur går det med kompisen?
Ja, blev ingen kompis i går :/ Idag blir det istället, Dom var inte hemma när vi ringde så mamma ska ringa idag :D Gud va skojigt det kommer att bli, Men vi ska ta en som är 2 år, en rex troligast. Hoppas bara dom går i hop bra :D

Det hoppas jag med! Vilken tur att han kom till dig! Stackarn…. Han var väldigt söt!
USCH vad hemskt! Få sitta i en transportbur! Ensam! Utan klippta klor…! Stackars stackars marsvin! Jättebra att du tog honom till dig :) Han ser ut att behöva tvätta tassarna, men du kanske redan har gjort det? ;) Bada både honom och kompisen innan de träffas bara. Jättesöt är han också ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad bra att du tog honom. Han har då inte haft det bra :/
Berätta gärna hur det går sedan med kompisen och så… :)
Hanna
#11, Okej :D
Japp, Han mådde värkligen inte bra, Men nu är hon värkligen värdens gosigaste marsvin, Men när mina kompisar lyfter upp honom ( dom har oxå marsvin sen länge tillbax) så typ "skriker" han elr gnäler :S ?? Varör ? Han gör aldrig så när jag lyfter honom.

Jag tror att det är en teddy eller rex…
Vilken tur att han fick komma till dej och få det bra! =)
13: Han känner ju inte dom, det är bättre om du tar upp honom.
Helena
Okej.. nä de är klart. Men han gnäller alltid när något tar upp honom, Fasten det är någon i familjen, Min syster som är där och ger honom mat nästan varje dag, (när jag är på skolan) Han pipper då med ? :S
#16 Han känner sig nog säkrast & tryggast med dig och gillar dig bäst helt enkelt ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
**Usch ! de e ju dom vuxnas ansvar ;S ;( men så tur att han fick komma till dej.. ja tror de e en teddy,.. vad har dom gett han för mat och så? :O…
**
Dom gede hon kanin blandning! Så han fick inte i sej rätt vitaminer, Jag började av-vänja honom med blandningen och gede honom pellets(för kaniner och marsvin) Första veckorna gede jag honom C-Vitamin i vattnet (för marsvin).. Och sen så slutade jag med det eftersom att det var C-vitaminer för kaniner&marsvin i maten med.. Men ville bara att han skulle komma upp till rätt nivå.
#19 det du ska ge som innehåller c-vitamin är grönsaker, tex paprika, vitkål mm
- Mvh Emma

Blomkål och äpple älskar mina marsvin så det kan du ju prova om du vill!
#20 ja det får han :D Men ville bara vara säker :S
#21 jag det älskar han oxå, Fast äpplet är godast x)

Med all säkerhet en teddy.
#23 okej :D Tack :)

Det är teddy tror jag.