Vitt kladd.
För en stund sedan satt Sune och tvättade sig och när han slutade hade han fullt med vitt klet runt hela ögonen. Visst är det så att marsvin producerar något ämne i ögonvrån när dom tvättar sig? Men jag har aldrig sett honom lämna kvar så mycket, han brukar gegga ut allt i pälsen. Jag tog bort det som var kvar, men bara en liten stund senare så var det där igen :O
Någon som kan förklara vad det är och varför han tar fram det?
Hanna
*puttar*
Jag har ingen aning, men jag vill också veta svaret, utefall det skulle hända här hemma!

Mitt ena marsvin Nelly får också så mycket i ögonen när hon tvättar sig, men efter en stund försvinner det. Vad kan det vara?Inget farligt väl?

Många av mina marsvin har fått vitt kladd i ögonen när de tvättar sig, oftast om de badat, efter då. Brukar försvinna sen. Vet inte vad det är riktigt och varför det kommer men farligt är det nog absolut inte.
Okej, jag blev mest orolig därför att det satt kvar så mycket. Det blev mängder av gegg runt hela ögonen :/
Hanna
men nån borde vel veta vad det är? :/
Har för mig att det ibland kan bli kladd i ögonen när de nyser..
ok :/
Hänt/händer mitt marsvin med, när han tvättar sig. Men det går bort efter en stund, det har aldrig suttit kvar länge.
Mina marsvin får vitt kladd i ögonen när de tvättar sig där på somrarna ute i gräset, ibland, men sällan, annars också. Inget farligt, ta bara bort det så :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Har aldrig sett detta på mina marsvin…konstigt
jag har sett det på min kompis marsvin, och hon undrar också vad det är så, därför undrar jag ;)