Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 557 ggr
CamillaS
0

All pet pine

Använde sökfunktionen, men hittade inga resultat så jag gör en tråd om det.

All pet pine, kan man använda det till marsvinen som bur underlag, med ett lager halm över t.ex? eller är det nåt som inte är bra för dom?

[Liinda]
0

Vad är det för nåt? Sand?

paronskrutten
0

Tycker absolut att du ska använda antingen spån eller toalätt. Eller blanda. Sand (om det är det) torkar ut tassarna och är hårt att gå på, halmet blir blött och äckligt.

Helena

Lisaisa
0

I en av djuraffärerna här använder de det till alla smådjur. Det är som små träpellets, ser ut som toalätt ungefär. När det blir blött löser de upp sig o blir som spån. Vet inte om det är bra eller dåligt….funderar lite på om det kan vara vasst för deras tassar..? Bra är väl att det inte dammar som spån iallafall.

paronskrutten
0

Hmm, skulle nog bara använda spån eller toalätt iaf.

Helena

Abico
0

Jag förstår inte varför alla påstår att spån dammar så hemskt? Jag har aldrig varit med om dammigt spån…

Hanna 

CamillaS
0

ok, så det är ingen som har erfarenhet av det?

paronskrutten
0

Nej. Tycker absolut att du ska använda spån.

Helena

FeliciaS
0

#5 Precis, spån dammar ju typ inte alls! :) Fast "alla andra" kanske menar sågspån och inte kutterspån Flört

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#8 - Eh, vad har jag ? ;P

Hanna 

Lisaisa
0

Enligt mig dammar kutterspån av vissa märken… När min känsliga nästa nyser så betyder det ju att det har dammat….annars hade jag inte fått in nått i näsan… Och så som marsvinen härjar runt i buren ibland så lär de också få in nått i sina små nosnäsor…

Pehpsii
0

Pine är ju barrträd. dvs ett "blött" virke, så det borde ju inte damma. Det kan nog lukta väldigt speciellt dock, som gran.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Abico
0

#10 - Jo, märken skiljer sig kanske åt lite.

Hanna 

ElinM
0

#5 Mitt spån dammar inte heller någonting :)

dreamiz
0

När jag skaffade marsvin fick jag rådet att använda nåt som var som träpellets. De var hårda o verkade inte särskilt sköna att gå på o jag gillade inte att de blev helt uppblötta o smuliga när de blev blöta. Då föredrar jag Toalätt! Eller kutterspån för den delen (dammfritt kutterspån, eller så dammfritt det går att få det.) Toalätt är mjukt o smular inte sönder sig när det blir blött.