Före och efter: Burarna.

det var en fin bur ni fick, blir lite avis, bara lite, randigt rör och allt/ prima vera
Den nya buren är jättefin :)

fin bur gott om plats för dina marsvin nu.;))
jättefin bur :) och jag tycker att dina marsvin är jättesöta! du kan juh alltid ha den andra som transportbur och så. om den inte är jätteklumpig att bära med sig ^^
jätte fint blev det ^^
får man fråga vrf du inte har vattenflaska ^^ ?

Wow, snacka om skillnad! Vad är det för mått på den nya?
och som ovan sa, varför har du inte vattenflaska? skaffa det då direkt. vattnet håller sig mkt fräshare, har man vattenskål och är borta under dagen kanske dem bajsar och skvätter spån i den och då ha dem inget färskt vatten som är livsviktigt.

#8: Vissa marsvin dricker inte ur flaska. Har både skål & flaska här hemma, men dom fördrar skålen.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

men jag tror ändå att dem lär sig att dricka ur flaskan. blir dem törstiga så. det är ju värre att dem dricker smutsigt vatten.

fin bur !

#8 jag vet, jag borde ha flaska till dom men jag har försökt och dom fattar inte riktigt vad den var bra för…
Dom klarar sig bra med skål tycker jag, dom är ju friska och krya än så läge och jag har haft dom i ett år nu.
Måtten är 100x50. Vet att det är på gränsen till liten men dom är ute flera timmar i sitt eget rum, så tycket det räcker till dom.

Jaha, då var det nog en lite dum vinkel. Såg mycket större ut än 100 i den vinkeln :P

A jag vet…

Jätte fin bur!:)
Hjälp vad liten din förra bur var! Och lite spån, och smutsigt.. =S
Jättebra att de har en ny bur, även om den inte är oerhört stor :) Men mycket bättre!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
hej
varför har ingen hö häck här?får man inte ha det?
Mvh hannah
#17 - Det allra flesta på det här forumet är starkt emot höhäck. Det är väldigt lätt för marsvinet att hoppa upp där och skada sig, detta har jag själv erfarenhet av då ett av mina första marsvin gjorde det. Sen så är marsin designade för att äta ifrån marken, munnen sitter på undersidan. Att då stå med huvudet upp i luften för att äta är dåligt för både rygg, nacke och resten av kroppen.
Hanna
okej då ska jag ta bort hö häcken med desamma!:)
#19 - Gör det :) Välkommen till forumet föresten, har inte sett dig tidigare ^^
Hanna
tack:) är ganska ny:)
17# Är inte höhäckar som sitter på utsidan av buern heller bra? jag har en sån, mitt marsvin kissar på höt annars, och äter inget….
#22 - Nej, dom måste ju fortfarande sträcka sig upp. Dessutom så tycker grisarna att det är det bästa som finns att få tumla runt i höet och plocka ut de godaste stråna. De som inte smakar så gott får ligga och det kissar dom på, det är så det är.
Hanna
#22 Abico har redan svarat dig angående höhäck. Men jag tänkte på en sak, du skrev "mitt marsvin". Har du bara ett marsvin? Marsvin mår dåligt ensamma och det är t.o.m. lag på att de ska vara två och två.
Det hör inte till den här tråden egentligen men men..
okej jag menade mina marsvin:) Jag har två marsvin och har alltid haft det
Pias: Hanna har 5 marsvin :)
Helena
#26 - Tror hon pratade med Hallonet ^^ I annat fall, jag har fem marsvin ;P
Hanna
#26 Fast Pias menade Lillen_spike, det var hon som skrev "mitt marsvin" ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#28 - Jaha, hon skrev #22 och Abico ;P Och menade någon helt annan *S*
Hanna
oj va liten buren var innan :S var det mini mått? men va bra med den nya buren!:D jätte fin. bra att du tar bort hö häcken ;)
jaha, jag läste inte tillräckligt noga tydligen :P
Helena

Den första bilden är lite extra risig, det var innan jag städade. Så brukar det aldig vara hos dom.
#30 Ja det kan man kalla mini…det var min pappa som köpte den och jag var inte med…