Marsvin som skakar
Hej! Jag har 2 st marsvin och jag brukar ta ut de på golvet ungefär 2 gånger om dagen, och då brukar jag också ge dem en bit paprika. Men då när mitt ena marsvin äter paprika utanför buren brukar han börja skaka. Eller mer rysa, det är inte hela tiden utan det kommer med korta mellanrum men mitt andra marsvin gör aldrig det. Direkt när han ätit upp slutar han och han ryser inte så när han äter i buren, och inte med andra saker heller som han äter utan det är bara paprika utanför buren. Men han älskar paprika. Är det något jag borde oroa mig för?
Har du möjlighet att filma honom när han ryser? Det är inget beteende jag känner igen, och en film skulle kanske kunna ge några ledtrådar till om det är något att oroa sig för eller inte.
#1: hej, jag har filmat det men kan inte få in videon här, vet du hur man gör?
#2: Om jag har fattat rätt så måste du först ladda upp videon på antingen Youtube eller Vimeo. Sen klickar du på Infoga video och klistrar in länken till videon.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så mycket! Där har du länken. Man ser inte alls tydligt för det är mest om man sitter i samma soffa så känner man det och man kan höra det om man sitter riktigt nära honom. Men om man kollar riktigt noga så kan man se en liten rysning och det är somsagt bara när han äter paprika.
#4: Jag har tittat på videon ett antal gånger, och jag har svårt att se någon rysning. Tyvärr.
Om han är pigg och glad för övrigt, och stabil i vikt, så skulle inte jag oroa mig.
Jättefina marsvin du har, förresten!
#5: tack så jätte mycket för hjälpen! Han är jätte pigg och äter som vanligt.