Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 923 ggr
denisesalomonsson
0

Lat?

Hejsan jag har ett marsvin som är hur underbar som helst han har adrig rymt,bitit eller ngt sådant förrut men han är väldigt lat och tjock han är 3 år och i buren siter han bara och nästan sover eller vilar hela tiden utom när det kommer mat, vad ska jag göra?

ciss
0

Börja med att skaffa en kompis till honom.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tezza
0

Ja en kompis måste han ha. Det är det även lag på. Har han alltid varit ensam?

shintaida
0

Vi har TRE och alla är lika lata!! När dom kommer ur hagen, springer dom tillbaka och lägger sig…hmmmm  Fundersam

Latsvin, eller?

// Shintaida

denisesalomonsson
0

#3 haha jaa x'd

#1 & #2 nej han har en kaninkompis och dom trivs SUPERBRA tsm kaninen har tagit hand om marsvinet sen bäda va små bebbar. Asså han e inte "lat" men han springer inte omkring så mkt, men i hagen är de full fart ;)

Stormviskaren
0

men du kaniner och marsvin ska inte bo tillsammans hällst ditt marsvin behöver en marsvinskompis pga att kaniner och marsvin inte förstår varandra. han mår säkert bra av att bo med kaninen men hade mått bättre av att få bo med ett annnat marsvin!" så min rekomendation är att skaffa ett till marsvin.

Chippers
0

Precis.. en kanin kan inte bytas ut =/ De förstår inte varandra. Har även hört att kaniner kan bära på en sjukdom som marsvinet kan smittas av och dö, eller något?

CamillaS
0

Bordetella bronchiseptica heter bakterien som kan göra marsvin sjuka. som Chippers säger.