OT - Katt!
Imorgon kommer en liten kattkille hem till mig, han är ca. 9 veckor, han är en fd. hittekatt, hittad i en vattenpöl för att dö.
Såg det på Hittekatter iFokus å tog genast hand om stackaren.
Kommer imon 10 dec.. ska bli roligt med katt igen . Hur ska jag göra med marsvinen, ska man ha katten i ett annat rum när odm är ute?
ja, absolut, han kan leka för hårt med dom
Helena
Du kan ha katten tillsammans med dom när dom är ute och springer om du har uppsyn över dom hela tiden. Eftersom katten är så liten så är det troligare att han åker på däng.
Och du har koll hela tiden, kanske har honom i sele eller så? Jag skulle nog låta dom nosa på varran genom galler först, för att vara helt säker.
Hanna
Jo, men jag tänkte mest på dom första dagarna.. men jag skulle inte bara låta kissen vara på golvet med dom från början iaf
Helena

om du har koll på dom så ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

jag hade låtit dom träffas över mycket uppsikt såklart. det ska nog gå bra med dom. ;) lycka till.
Att tänka på är att katter är rovdjur och det är inget som går att träna bort till viss del på samma sätt som det går med hundar. Sen är ju en del katter inte alls intresserade av att jaga, inte ens om dom bor på landet och det kryllar av möss. Men även den "snällaste" katt kan få för sej att jaga även om den inte gjort det tidigare…

Jag tänkte ju inte säga "Sitt" och gå iväg åtminstone, har ni så dåliga tankar om mig?

Det kommer att gå bra tror jag men kattungar är väldigt lekfulla små djur och de använder gärna klorna så lite försiktigt skulle jag vara i början. Sen kommer de vänja sig vid varandra….
Lyckat till!
Samtidigt kan marsvin nypa ifrån också *S* Så akta kissenosen :P
Hanna

Den kommer om envecka, antagligen.
#11 - Okej. Då väntar jag på kissebilder om en vecka då ;P
Hanna

lär inte visa upp kissen på marsvin,ifokus…
Eftersom att katter är rovdjur och marsvin flykt- och bytesdjur måste man ju vara uppmärksam och alltid var försiktig och hålla ordentlig koll. Det beror ju också på kattens temperament hur han beteer sig mot marsvinen. Visar han tydliga tecken på att han tycker det är för kul och vill jaga marsvinen så bör du inte låta de vara allt för nära varann. Men att ha katt och marsvin lösa samtidigt tycker jag är alldeles för riskabelt innan man känner katten till hundra procent…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ja självklart, ska ju känna den först. :P
oj, vad ung :( han borde inte ha lämnat sin mor först om minst 3v :/ hoppas du inte får några problem.