Hostar
Ibland händer det att Cazzy bara hostar till, iaf låter det så. Hon ser väldigt förvånad ut efteråt som "oj, vad gjorde jag egentligen?" Hon är hur pigg som heldst, och visar inga som heldst tecken på sjukdom, snarare tvärtemot kan hon knappt sitta still i 3 minuter ;D
Nån som vet vad detta kan vara? Thea har aldrig gjort så, så jag börjar att undra lite……
Så gör Angel med, fast det låter som om hon sätter i halsen och sker alltid när de äter ^^

Så gör Skippy också.. Han kan inte heller sitta still. #1 Håller med det låter som om han sätter i halsen och det e bara när de äter..

Ja, det låter lite som att dom sätter i halsen, men Cazzy gör det ibland när vi sitter i soffan och tittar på tv, fast då brukar dom få lite morot, eller gurka eller något ^^ Så då är det inte konstigt ju ;)
När sune "sätter i halsen" låter det som om han ska spy ;P Gör några kräkljud och sedan fortsätter han äta helt obekymrat ^^
Hanna
Hmm .. mina brukar nysa till men är hur pigga som helst !

#5 Skippy nyser också till sådär ibland också…

mina nyser när jag har bäddat rent till dom ibland. o när dom är ute i sommarhagen. hmm kanske allergiska. ;))
hon kanske är allergisk mot nåt, testa att byta mat eller nåt annat som hon brukar få. kanske byta spån, vissa smådjur är allergiska mot sågspån.

Gunnar hostar med till ibland när han äter, spec våt mat som gurka ..
Sune nyser ibland när jag fyllt på nytt spån eller hö, men det är nog bara för att dte dammar lite, då nyser ju till och med jag ^^
Hanna
Våra nyser med jämna mellanrum men inget jag har bekymrat mig över då det är pigga o goa :P.

Black pricess nyser till lite ibland… undra vad det beror på
Mina marsvin hostar oxå till ibland, då dem äter oftast. Har även hört en o annan hickning då de får gurka!