Frågor!
1 Är marsvin nattdjur? alltså att dom är vaken på natten och sover i stort sett hela dagen?
2 Ä marsvin sällskapliga? alltså att dom vill vara med en och inte hela tiden bits och är skygga

*putt*
Marsvin är dagdjur eller vad man säger dom är vaken på dagen men vaknar tidigare än oss på morgonen men dom sover på natten. Marsvin är väldigt sociala djur som vill ha uppmärksamhet och marsvin bits inte i normala fall. Om marsvinen är skygga eller inte beror på hur tama du gör dom.

Marsvin är varken dag eller nattaktiva, utan varvar vila och vakna perioder över dygnet. Marsvin som vilar ligger ofta och dåsar med öppna ögon. Marsvin är sociala djur, de bryr sig om andra marsvin och måste ha en marsvinskompis att prata med för att må bra. Marsvin bryr sig om sina människor också, men för att de ska bli tillgivna och tama så måste de hanteras.
Mina marsvin sover alla stunder då inte jag ska försöka vila eller sova, då är det full fart och massor av prat som gäller ;P
Marsvin är otroligt (jobbigt) sociala djur, snackar oavbrutet och ska hela tiden vara i centrum *sucka*. Men det är ju därför jag älskar dom så <3
Hanna
mina är väldigt osociala, men så har dom ju sin lilla flock att bråka med :P
Helena