Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 638 ggr
Fiona
0

skabb ><

Våra marsvin har fått skabb (vet har kollat på dom) och vet ska nu skriva ut medicin som vi ska ge dom .. Antar att de är ivomec (brukar de inte var det vid skabb) . Vet någon här hur man gör med det , antar att de står på förpackningen men vill gärna veta hur ni tkr man ska göra .. ? tacksam för svar :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Bella-R
0

Min pojkväns marsvin fick marsvinslusen för några veckor sen, då fick dom ivomec, behandling fick dom genom spruta först en gång hos veterinären, sen andra och sista gången en-två veckor senare. Så behandling gör tydligen veterinären o ingen annan.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Cavia
0

#2 Nejdå, det går alldeles utmärkt att behandla sina marsvin själv mot sellnic. Iallafall om det är flytande Ivomec som vettisen skriver ut. Då ger man det i munnen med en liten spruta (utan nål)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Fiona
0

#2 en liten vanlig plastspruta ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Abico
0

#3 - Precis :) Finns på apoteket om du frågar efter det.

Hanna 

Fiona
0

#4 okej tack vi har en sån spruta redan ;)

Jenny

Abico
0

#5 - Vad bra :)

Hanna