Skabb kompleteringar ?
Hmm visste inte vad jag skulle skriva som överskrift, men hoppas ni förstår! Vet. ska ju skriva ut medicin till våra två marsvin mot skabb, men nu undara jag o man behöver decifinera (stavning?) buren, borstar, matskålar eller vattenflaskor? Måste man bada dom ? Tacksam för svar :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

jag hade tvättat burarna o sakerna. jag hade nog inte badat dom nu om dom inte är skitiga. men det avgör du själv tycker jag. om nån annan har bättre förslag så skriv. ;))

Har du sellnick (skabb) Skall du även tvätta marsvinen i något desinfiserande typ sebacil det kan du dock endast få utskrivet av veterinär…

Okej tack vet inte vad Vet. ska skriva ut för medicin, vad den heter så man måste alltså göra rent buren och borstar ? :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Om de fått ivomec behöver du inte bada marsvinen i något. Däremot är det bra att tvätta igenom deras saker och burar, t.ex. i Virkon.

#4 oekj tack, vet dock inte än vad medicinen som Vet. ska skriva ut heter! Vart får man tag i Virkon då ? :P
Jenny