Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1566 ggr
Fiona
0

Skabb kompleteringar ?

Hmm visste inte vad jag skulle skriva som överskrift, men hoppas ni förstår! Vet. ska ju skriva ut medicin till våra två marsvin mot skabb, men nu undara jag o man behöver decifinera (stavning?) buren, borstar, matskålar eller vattenflaskor? Måste man bada dom ? Tacksam för svar :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

TRASAN
0

jag hade tvättat burarna o sakerna. jag hade nog inte badat dom nu om dom inte är skitiga. men det avgör du själv tycker jag. om nån annan har bättre förslag så skriv. ;))

vidar_valkyria
0

Har du sellnick (skabb) Skall du även tvätta marsvinen i något desinfiserande typ sebacil det kan du dock endast få utskrivet av veterinär…

Fiona
0

Okej tack vet inte vad Vet. ska skriva ut för medicin, vad den heter så man måste alltså göra rent buren och borstar ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

idipidi
0

Om de fått ivomec behöver du inte bada marsvinen i något. Däremot är det bra att tvätta igenom deras saker och burar, t.ex. i Virkon.

Fiona
0

#4 oekj tack, vet dock inte än vad medicinen som Vet. ska skriva ut heter! Vart får man tag i Virkon då ? :P

Jenny