Droppande vattenflaska .
Jag har en vattenflaska som ständigt står och droppar ner på spånet under flaskan , gör era också det eller är det bara mina som det är så med ? Det är väll inte bra med blött spån ?
Om någon har tips så skriv dem !
jag har bytt flaska 4:a gånger just p.g.a detta problem. >.< Tyvärr så verkar det inte hjälpa :/ står fortfarande och droppar, du mindre än med de andra dock..
I ena buren som har vågrät galler satte jag helt enkelt flaskan över ena huset så den får stå och droppa där ;) Så får jag torka där några/någon gång varje dag. ^^
var 100% säker först på att grisarna kommer upp på huset innan du försöker göra detta själv x)

Hrmmm…köpte ny, stor och fin flaska idag. 450 ml ryms och nu, ca. 5 tim senare har hälften droppat ur. Skitkul!
Ja mina droppar också mer eller mindre

Har samma problem. :-)
Samma här, fast har blivit bättre… har alla kollat så det inte är alger i "röret" kan ju vara det(men det är bara en chansning)… Jag "rensar" min ibland med tops…
Min droppar också, men det är mest när marsvinen dricker. Hade en rund "vanlig" vattenflaska i mjuk plast förrut men den var helt hopplös… >.<
Nu har jag en från Ferplast.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

jo mina kan droppa också. inte kul! :P
Min nuvarande ser ut så här (fast andra färger)…

Den förra såg ut så här: (har en sådan liten till utställningar)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Av mina tre så droppar en oavbrutet, en droppar knappt något alls och den andra sprutar hejvillt så fort ett marsvin kommer åt röret (väldigt kul tycker El Dorado som gärna trycker upp rumpan i den så den blir genomvåt -.-)
Hanna
Fyll dom ändå upp så droppar det mindre. Mina flaskor droppar inte alls mycket.
Helena
#10 - hm.. jag tycker att jag gör ju inget annat än å fylla dom ända upp…
Hanna
putt

Okej , tack allihopa för tipsen !

jag läste nån stans att om inte flaska är helt fylld så droppar den, bara för de kom i luft eller nått, men är inte säket på detta *-)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
det står nåt om vakuum på mina flaskor, att om flaskan är full bildas vakuumet snabbare (?)
Helena
Jag hade en stooor flaska innan o den droppade massor …
nu har jag 2 små o dom håller klart bättre tätt ….
Mina droppar inte alls och jag har den där klassiska kulan ni vet. Man får titta så att den kulan eller "ramen" ligger tätt intill varandra.
jag skulle nog få kräva att få testa en vattenflaska så att den inte droppar i djuraffären.:)
haha smart :P

Jag har sk vattenautomater från ferplast (se översta bilden i inlägg #8).
De är helt kanon tycker jag, droppar inte alls.
Har även en "vanlig" som extraflaska och den är helt hopplös, måste fylla på den minst 2ggr/dag då den blir helt tom.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#18 - Då skulle dom tro att jag blivit helt galen ;P Men jag har faktiskt funderat på att gå tillbaka och klaga några gånger…
Hanna