kligröt
Det finns en del trådar om det här, men jag drar det igen ;P
Det är bara att blanda havrekli med vatten (om marsvinen behöver fettas på lite så kan du ta solhavre eller liknande havredryck ist.) tills du får en klumpig "smet".
Hanna
abico: och sen?:) låter man det stå tills det blir en gröt eller värmer man det på spisen?:)
man låter det stå tills det svällt färdigt
man kan också blanda, istället för vatten, med proviva nypon, om man har nån som behöver upp i vikt eller extra näring
ja lägger i 1/4 c-vitamin brus. d uppskattas!
måste man ha havrekli?
#5 ne man kan ha vetekli också :)
man kan även blanda i lite havregryn också

Går det att göra med bara havregryn? Det blir ju typ som havregröt ;P
Det är bara att blanda kli med lagom mycket vatten (beroende på vad dina marsvin gillar) och låta det stå lite. Man kan blanda i solrosfrön om marsvinen inte är överviktiga eller lite grönsaker. Mina marsvin gillar fast gröt bäst, alltså med så lite vatten som möjligt - precis så att det blir fuktigt.
#5 Kruskakli är det bästa, sedan havrekli och sist vetekli eftersom att det innehåller minst fibrer.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej! Men jag undrar om man kan ge havregrynsgröt :P eller är inte det bra för dom? Jag hade velat se mitt svins min om hon fick havregrynsgröt till frukost :)
#10 - Jag har ju svårt att tro att det skulle vara farligt. Osaltad då.
Hanna
Okej! ska testa det nån gång xD
Det går bra, men med bara havregryn och vatten. Den får inte vara varm heller.. Har svårt att tro att de är så förtjusta i det, men testa du.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bra tips Kålan har gått ner lite i vikt nu när hon har skabb så jag ska göda upp henne rdentligt nu igen ! Jag har testat att ge mitt marsvin havregrynsgröt men hon ville inte smaka på det .. Dätremot kaniner äter det gärna ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg