Putte...
Skulle ge mitt marsvin morötter och lite annat gott nyss.. men upptäckte då att han var slö, lite kall och burrig… Så han ligger nog inför döden…. Vet inte hur gammal han är tyvärr.. Tog över honom från en tjej som hittat honom i en snödriva 21 mars 2006, och då var han redan vuxen till utseendet. Jag har haft marsvin sen jag var liten, haft 15 st marsvin med Putte inräknat.
vad tycker ni man ska göra?
Han andas lugnt, verkar inte ha ont när man lyfter honom och jag ser inget i sjukdomsväg som diaree, canser eller mager.. verkar endast vara naturlig ålderdom.
Jag har bäddat in honom i hö och låter han vara så..
åk till vet.
Jag skulle lägga in lite flaskor med varmt vatten i - inlindade i handdukar. Och lägga honom på dom. Så att han inte blir ännu kallare. Om du säger att han kan vara gammal så kan det ju vara åldern som orsakar det. Men ring vetten och fråga vad dom tror om saken.
Hanna
Vill bara meddela att Putte somnade stilla in i natt..
Gjorde det så bekvämt för honom som möjligt, med flera påsar varmt vatten med en handduk över som han låg på & inlindad i…
Kommer sakna den lille kämpen som hittades i snön (10 minus) den 21:e mars 2006….
Lyckades rädda dig då, med värme handdukar, vitaminvätska och rivna frukt/ grönsaker samt hö (det enda du kunde få i dig pga avslagna tänder i överkäken) dom första dagarna… Vi vann kampen då.. Men tyvärr inte denna gång…
Hoppas du hade ett underbart marsvins liv nu det sista åren..
*R.I.P Putte 4:e Januari 2008*

R.I.P Putte tröstkramiz 
Åh.. stackarn.. hur kan någon änns fundera på att sätta ut ett marsvin i snön? De tror väl inte att de klarar av det? Usch vilka puckon >.< Tur att han fick komma till dig även om det inte varade så länge.. Vila i frid Putte <3
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
beklagar sorgen, vet hur det känns då min lilla bebis gick bort i går :'( R.I.P Putte
#6 Tack, detsamma.. Massor av tröst kramar!

Vad sorgligt.. Så tragiskt att ngn kastade ut honom på vintern i 10 minus!! Herregud
Sov så gott Putte <3
stackars dig
Jag vet hur du kenner dig min Märtha dog förra året när hon skulle ha ungar.
Nu har jag två nya marsvn istellet som heter Saga o Maja dom är jettesöta
Åhh
många tröstkramar på dig! Och grattis till nytillskotten, marsvin är ju så gudomligt söta. Men själv kommer jag nog inte skaffa fler, även fast det lockar otroligt mycket.. Haft 15 st olika sorters marsvin sen jag var liten och för mig känns det väldigt tomt just nu..
Kram och lycka till med de små