Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2614 ggr
Elli
0

Skabb?

Jag undrar vad skabb är? För mitt ena marsvin har tappat håret runt baken och jag undrar vad det kan vara??

Abico
0

Har du möjlighet att ta en bild på det så är det lättare för oss andra att se vad det är :)

Hanna 

FeliciaS
0

Säger som Hanna, ta en bild på det :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt ena marsvin har skabb.. Har visserligen ingen bild på de kala fläckarna, utan bara på ett av de två sår han hade..

Så såhär kan det se ut :/

Elli
0

Nej så ser inte det ut på mitt marsvin, tror nog inte det är skabb.

Hon har tidigare haft urin i baken, vet dock inte varför så det kan vara för att hon haft det och blivit sår så har håret försvunnit. Allt hår är dock inte borta.

Men jag ska försöka ta en bild ikväll eller imorgon så får ni se :)

Hoppas det inte är allvarligt!!!!

FeliciaS
0

#4 Det är det nog inte.. :) Äldre marsvin kan få tunnare päls, men det brukar vara på magen, vid bakbenen..

Mvh Felicia

ElinM
0

#5 Upptäckte för någon dag sen att mitt äldsta marsvin har mycket tunnare päls lite längre ner på magen och har tänkt att fråga här på mif men nu tror jag att jag har fått svar på det :) Tack ;D

trocadero
0

#5 Men tunnare päls på magen och bakbenen kan också vara ett tecken på sellnic..

FeliciaS
0

#5 Oki, men blir inte det på större/fler områden då?

Mvh Felicia

trocadero
0

#8 Det beror ju lite på hur uppmärksam man är på dom första symptomen som är just gles päls på benen och magen, ett sånt djur släpps tex inte in på utställningar pga att det är tidiga symptom på sellnic