Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 3012 ggr
Thea-Cazzy
0

Leksaker?

Vi får hem våra marsvin om 8 dagar, och vi har inga leksaker till dom än, så ge några tips på vad dom tycker är roligt!

Vi tänkte skaffa ett rör, och en sån här boll som man lägger godis i, så puttar dom runt på den så trillar godiset ut ;), räcker det? Eller dom blir uttråkade efter ett tag??

[MatildaW]
0

Hm, dom är ganska lättroade, jag kan ha en leksak i buren i några dagar när dom tröttnat, sen lägger jag i den igen efter typ en dag, å vips så blir den lika spännande igen :P

[Liinda]
0

Du kan ha någon sten i buren tex en tegelsten så kan dom hoppa upp på den och ha som utkiksplats:P Fast stenen måste stå stadigt så det inte finns risk för att den tippar

Thea-Cazzy
0

#1 Haha, det var ju bra ;D

#2 Tack för tipset, det är ju en bonus att dom kan slipa klorna lite på stenen med ;)

paronskrutten
0

Mitt förra marsvin gick runt och bar på en kattleksak med en pingla i^^

Helena

Thea-Cazzy
0

#4 Kanske borde testa….. ;)

TRASAN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har inskaffat en gungbräda. men man får kolla för dom kan krypa under o klämma sig när det är ett marsvin på gungbrädan. men det har inte hänt oss mig jag vaktar när dom leker med den i hagen. skickar med en bild på den. :)

Elli-Ella
0

Hejsan! Jag vill gärna köpa några leksaker till mina nya marsvin men vet inte riktigt vilka av "tipsen" ,haha, som är bäst.. KAn nån hjälpa mej:)

Blondi3
0

#6 Den var himla fräck :) Vad fick du ge för den? Tror du den finns här nere i Skåne ? :P Hehe

TRASAN
0

ja jag bor nere i ystad o jag köpte min i lomma på en jättefin zoo affär där. var i skåne bor du? jag gav 49kr för den. jag köpte ett hus oxå skickar med en bild på huset .Skrattande

Blondi3
0

#9 Riktigt fint :) Ska banne mig se till och införskaffa mig det ^^ Bor "uppe" i Landskrona :P 49:- var ju billigt Skrattande

TRASAN
0

japp bara 49kr jag blev så paff jag trodde det skulle kosta mer. ja det är ju inte långt upp ju. jag kör förbi landskona när jag ska upp till hbg. :))

FeliciaS
0

Rör, sten, kattleksak, vippbräda, "höboll" (metall), grenar, hängmatta, tunnel… :) Ha mycket saker men inte så att det inte finns springyta i buren. Stor bur med mycket saker är bäst :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

Hm.. Jag fick min vippbräda/gungbräda i julklapp, men vad jag sett här i Gävle så kostar dom runt 100:a lappen :O lika så dom där snitsiga fräna husen, mitt hus i "barkstil" fick jag ge 200 kr för. Ganska dyrt med 'coola' leksaker, därav försöker jag nu vara så påhittig som möjligt och köpa/göra olika grejjer för olika djur men sen använda det till olika grejjer åt marsvinen. T.ex en barktunnel åt möss, funkar utmärkt att gömma grönsaker i åt marsvinen :)

ElinM
0

Har en hängmatta till mina marsvin som är mycket uppskattad. De brukar ligga och mysa i den eller hoppa lite upp och ner  :) Bild kommer snart :P

Thea-Cazzy
0

Vi tänkte skaffa en vippbräda. Men än så länge behöver dom inga leksaker. Dom är så roade av varandra! Dom brukar leka "tafatt". Sedan om vi sätter dit lite tunnlar blir dom som vildar! Glad

Thea-Cazzy
0

Nu hhar vi gjort en vippbräda ändå ;). Satte ner den till dom små grisarna. Dom hade väldigt kul kan jag säga! Så vippbrädor är rekomenderade

Thea-Cazzy
0

Och när man har lekt färdigt kan man ju alltid gömma sig inne i huset… Som Thea gör

Thea-Cazzy
0

Och som Cazzy gör…. ;P

MELLE
0

marsvin behöver inte så mycket leksaker men jag rekomenderar en sån här salads hängare så när dom puttar på den så åger saladen urSkrattande

Thea-Cazzy
0

#19 Coolt :D. Det skulle man ju prova. Var kan man köpa såna?

paronskrutten
0

Djuraffärer har små "stålbollar"

Helena

ElinM
0

# 18 skulle vilja se fler bilder på dina söta små marssar :P

ElinM
0

#14 Här kommer bilden :)

Thea-Cazzy
0

#22 Visst är dom söta!

Visst, jag lägger in några bilder på dom :)

Här kommer en på Cazzy som precis har tvättat sig Glad

Thea-Cazzy
0

Och en på Thea Glad

Thea-Cazzy
0

Och en bild på dom tillsammans. Bilden är lite suddig, men man ser dom ;P

ElinM
0

Riktiga små gullegrisar :D<3

Thea-Cazzy
0

Här kommer en bild på den bollen som jag pratade om… ;)

MELLE
0

vilken cool boll

Abico
0

#28 - Får dom ut maten ur den?

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Ja, nu när dom är lite större får dom ut små morotsbitar som jag lagt i ;P

Abico
0

Okej :)

Hanna 

Facklan
0

#9 var i Lomma vet du vad den hette affären ?? vill klart köpa huset …

Thea-Cazzy
0

Nu var det ett tag sedan jag skapade den här tråden. Kollade på alla bilderna på Thea och Cazzy, så små dom var! Nu är dom stora, nu är det ungefär 8 månader sedan vi fick hem dom, i april blir dom 1 år gamla =)

[Liinda]
0

Jag har också en sån där boll fast grön. Men mina har gnagt bort morötterna som är på utsidan istället haha

Abico
0

#34 - Ja, som dom växer grisarna ^^ Köpte Donken i oktober, då fick han plats i min ena hand nästan. Nu är han mycket större ;P

#35 - Haha, dom kanske var goda ;P

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#36 haha ^^

FeliciaS
0

#17 #18 Det är rätt farligt med runda fönster i husen… Marsvinen kan skada sig rejält om de försöker hoppa ut därigenom eller sticker ut huvudet genom det. Kanske en idé att sätta något för? Behöver ju bara va små rundstavar som ett kors över fönstret eller så :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Thea-Cazzy
0

#38 Ja, bra idé. Kanske kan sätta för någon slags spröjsar, då ser det ju ut som ett riktigt fönster också xD

Bara dumt att dom säljer såna hus i djuraffären :( Det som vi har nu har pappa byggt själv, fast ingen tänkte på det med fönster, men vi ska ändå ändra huset lite så att det går att lyfta på taket, då kanske vi kan göra det =) tur att pappa är snickare ;) hihi