Knöl
I dag hittade jag en oliv stor knöl på Bruno. Den sitter ungefär där benet börjar, på sidan liksom. Den är flyttbar, alltså den sitter löst.
Vad tror ni att det är? Är livrädd för att det ska vara cancer….Men brukar inte cancerknölar sitta fast? Kan det vara en fettknöl tro?

Det kan vara en fettknöl

Jo jag tror oxå att det är en fettknöl. Har läst på lite nu om olika knölar och det verkar som det är en fettknöl som sagt.

mmmm jag kan ju heller inget om knölar det första som man tänker på är tyvärr cancer. men man får hoppas det bara är en fettknöl. ;)

#3 Enligt det som jag har läst så har cancerknölarna rötter och är ofta hårdare än fettknölarna. Eftersom den här sitter löst så hoppas jag på att det inte är cancer.

ja det hoppas jag oxå. ;)) om du får svar hör gärna av dig så jag får reda på vad det var för nått. snälla. tänker på er. ;)

#5 Tack!

Du måste naturligtvis gå till veterinären! det går oftast att operera,om det inte spridit sig,jag har tom fått en råtta opererad..

Jag har pratat med en vet och två marsvinskunniga och enligt dom så opererar man helst inte fettknölar då de är ofarliga. Alla de 3 tyckte oxå att det läst som om det var en fettknöl.