Mager.
Nu kommer massa orolig-trådar från mig. Handlar ju om olika saker alltihop & jag är inte speciellt bra på att fatta mig kort, så jag gör såhär istället. Säg till om det blir för jobbigt, haha :-)
Hur som helst tycker jag att Snutte är mager. Hon är formad som en liten limpa, rund och fin, inte speciellt kantig som Nattie var. Men om man känner under pälsen känner man revbenen, som att dra över någonting räfflat. Svårt att förklara! Känner man noga så kan man även känna höftbenen (eller vad det heter).
Är hon för smal eller ska man känna så? Vill helst göda henne lite. Hon är väldigt kräsen. Eller ja, kräsen är inte rätt ord men hon har aldrig varit ett stort fan av mat och allt som hör dit. :/
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tro hon ska vara lite rundare, ge mer mat?
Jag vet att någon härinne på marsvin är duktig på det här med smala marsvin :) Så jag låter henne svara ist ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hon är nog för smal, ja…
Jag tycker också det verkar som om hon saknar lite för mycket underhudsfett… Ge henne energirik mat och låt henne motionera så att hon blir hungrig och äter. Ge pelletsen Oxbow Cavy Performance blandat med havre och kornkross.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vetekli gröt är väl också bra att ge när man ska göda upp ett marsvin :)

Hon har fri tillgång till pelletsen Lottie just nu.
#3: Jag frågade efter Oxbow hos min veterinär men de hade den inte, så det går inte.
Angående motionen så är det rätt svårt men jag ska göra allt för att det ska fixa sig. Hon motionerar nästan inget, bara lite. Försöker få hene att röra sig så mycket som möjligt. Hon har aldrig haft spring i benen direkt utan sitter mest still ..
#4: Det vet jag, men hon gillar det inte.
www.frihetenskaniner.se
Revbenen ska man inte känna iaf… Hur gammal är hon?
Hanna
#4 Nja… Havrekli är ju bättre, det ger mer energi. Vetekli ger varken så mkt energi eller fibrer, inte jättebra.
**
#5** Okej, synd. Men vad bor hon med för kompis?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 du kan ha någon god grönsak i som du har hackat i bitar också så kanske hon tycker om det :)
#7 ja det kanske det är men det är väl inte så stor skillnad. Det är inget dåligt med vetekli och jo fibrer är det i så det räcker och blir över men visst havrekli kanske är bättre men det är absolut inget dåligt med vetekli heller :)

Vars kan man köpa havrekli?
#6: Hon blev tre år i början av December.
#7: Just nu - ingen alls. Kort sagt - hon går inte ihop med andra marsvin (finns många och långa förklaringar i andra trådar). Har testat massor, men den enda som hon någonsin gillat var Nattie som somnade in i November.
#8: Det brukar jag ha. :)
www.frihetenskaniner.se