Gräs ute nu ?
Kan man gå ut och plocka gräs till grisarna nu ? jag har nämnligen hört av ngn jag kommer inte ihåg vem det var… men iaf, att det kan vara giftigt att plocka gräs nu. jag har också hört av en i en djuraffär att man (inte) ska köpa sallad i affärer till grisarna på vintern.
jag vet i alla fall inte alls om det här stämmer så ni kanske skulle kunna hjälpa mej.
Tacksam för svar // Lova Yogi & Puffen (*)

putt
Jag klipper gräs till mina marsvin framtill snön kommer, nästan. När det är för äckligt ute orkar jag inte gå ut och ligga på knä och klippa ^^ Men annar så. Det lär ju inte vara några mängder med nyttigheter i, men jag gör det för att marsvinen blir så glada av gräs. Ser ingen fara i det, men jag skulle inte klippa till dom nu. Dom får gott vänta på det fäscha vårgräset.
Men du kan enkelt odla havregräs i en kruka med jord hemma om du vill :)
Hanna

ok det kan man ju tästa :D
Gräset utomhus kan man ge oavsett årstid, varför skulle det vara giftigt? Vilket struntprat du har fått höra ^^,
Det där ang. sallad - läs träden "sallad på vintern?" eller vad den nu heter.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Visste kan man göra det men tror inte det är nån vidare näring i, så skulle själv inte göra det.

Pja… Här nere i min del av skåne har vi inte haft någon snö som legat kvar mer än några få timmar. Nästan så man skulle släppa ut grisarna på grönbete (om det hade vart varmare i luften)…
Btw… Om hästar kan beta vintertid så borde det ju inte vara giftigt…
#5 Nä, precis. Inte så mycket näring och inte så mycket gräs att plocka :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus