Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 495 ggr
Thea-Cazzy
0

Grönkål

Idag var jag, mamma och mormor i en affär och handlade. Jag ville köpa grönkål till marsvinen, men mamma sa: Nej, det finns längre.

Det är en väldigt dålig vana, jag är väldigt envis ibland. Men jag ville så gärna kolla om det fanns, för jag vet ju hur nyttigt det är. Till slut gick mamma till ett biträde för att få tyst på mig om hon sa det. Mamma frågade om dom hade någon grönkål, och dom bara: Javisst. Så sprang biträdet iväg ett tag, och sen kom hon tillbaka med en hella kasse full med grönkål! Det var som dom egentligen hade tänkt slänga, men det var jättefint alltihopa! Så fick vi det gratis =D. Precis när vi kom hem gav jag lite till marsvinen….. MUMS!!!! xD. Det var en rolig shoppingtur!

P.S köpte lite brysselkål också, det är okej att ge va?

Abico
0

Jag har letat massor efter grönkål, men hitta ingen :/ Kanske skulle man fråga någon på grönsaksavdelningen… Men varför skulle dom slänga så mycket?

Brysselkål är ok, tror jag. Har hört att det inte brukar vara så uppskattat dock. Men jag har aldrig provat själv.

Hanna 

Tezza
0

SÄlgs inte grönkål endast till jul å mer som garnering, eller är jag ute å cyklar? I så fall kanske det var därför de tänkte slänga det.

Thea-Cazzy
0

#1 Det var som det hade blivit över sa biträdet.

#2 Mamma sa att man kan köpa infryst på sommaren, men det är ju inte lika bra som färsk…

Thea-Cazzy
0

Provade nyss att ge Thea och Cazzy varsin liten bit brysselkål, och dom åt det som om det vore persilja nästan! Dom äter nog allt, till och med själva blomkålshuvudet som inte så många gillar xD haha