Simma
kan marsvin simma?? om dom kan det hur mycke vatten ska man ha i badkaret eller hanfattet?? :)

Dom kan simma, men man måste inte bada dom. Men om man vill det ska man inte ha så mycket vatten, eftersom de lätt blir förkylda om dom får in vatten i nosen. =)
Mina marsvin bara ääälskar att bada och dyka.. jag brukar fylla mitt badkar och sen har vi trampolintävlingar 
Skojade bara.. :)
#3 he he ^^,
#0 kolla lite på youtube så får du se simmande marsvin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=HsTargfKJzc&feature=related
fast den här är lite taskig, men det ser ganska flummit ut. ^^
Marsvin kan simma, ja. Men enligt mig gör dom det av ren skräck, de flesta marsvin gillar inte vatten - och därför gör dom allt för att ta sig upp.
Om marsvinet får in vatten i nosen, munnen - lungorna så kan det leda till lunginflamation och döden. Sen vad man gör med sina marsvin är upp till var och en :)
Bada marsvinen för att få dom rena kan man göra om dom luktar illa eller innan utställning, annars är det inte nödvändigt alls. Men då gäller det att ha ganska lite vatten i handfatet, alt. rinnande vatten och se till att inte blöta huvudet då dom kan som sagt få det i luftvägarna.
Hanna

#2 #3 Hihi, först när jag läste blev jag lite orolig ^^
#5---->>Jag håller med dig, marsvin får ju lätt panikstress och allt så man ska ju inte utmana ödet!!!
Men tanken på att de simmar är ju ganska gullig!!
Kramar Sandra