Vad är det för fel??
Ja ska ta det från början…
Det började med att en av mina guldhamstrar fick små partier där han tappade hår på nosen inget stort utan lite. Men det försvann å han är hur pigg som helst.Nu har jag sett att en av mina marsvinshonor har likadant. Men hon har även ett öra som är vitt och fnasigt. Jwg behandlar för fullt med pevaryl på örat, har gjort det i några dagar bara. Om det är svamp kan det vara på kroppen oxå? Så att hon tappar hår? Har även behandlat alla marsvinen med frontline spray om det skulle vara nå ohyra… men det är bara hon av marsvinen som har det ingen annan. Örat har varit sådär i ca 1,5vecka nu… idag såg jag att hon hade lika som hamstern.
Det är nog Ringorm, det fick mina och smittotiden är 2 veckor så de andra kan få det och du oxo. Behandla med svampsalva eller droppar som är svindyra på apoteket, finns för katter men funkar på marsvin, ska tas oralt.
Behandla även en tid efter för det kommer annars tillbaks. Jag badar mina i tjärshampo, vilket är bra. Prob. heter det.
Jag fick ta bort ett marsvin men de andra klarade sig tom en dräktig hona men hon förlorade vikt.
mvh
okey gjorde du nå mer än bara behandla direkt på djuren?
#0 du kan inte ta bild på hur det ser ut?
nej tyvärr… har ingen bra kamera
Jag gav program vet. oralt, droppar som du ger i munnen 2 ggr per dag med pipett ca 5-10 ml beroende på hur stort marsvinet är. Det är dyrt men bra, be apoteket ta hem det, och schampo, olja, salva beställde jag från ett ställe, här är länk dit!
Lycka till!
Ninni
okey tack så mkt