ny "mamma" åt bebisarna?
en av våra honor fick ungar men mådde inte bra o orkade inte ta hand om dom. dom va 4 från början men en dog inatt. dom som e kvar e 1 hane o 2 honor, dom är väldigt små o svaga men jag stödmatar så gott det går med bl.a Critical Care, grädde+vatten, morotspuré, c-vitamin o lite sånt…
lät dom träffa min ena hane som sitter sj (pga bråk me dom andra) och både ungarna och han verkade gilla varandra. dom kryper in ti honom o pratar o så o han pratar tillbaka o kurrar när dom gosar in sig i hans päls.
är det en bra idé o låta min hane agera surrogatmamma/pappa? har bara haft dom hos honom under uppsikt men som sagt verkar det gå jättebra..

hmm brykar inte hanar vilja äta upp ungar ? :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Visst kan dom gå med en hane istället om han är snäll mot dom, men kan dom inte gå hos mamman eller är hon alldeles för sjuk? Men ett vuxet marsvin tycker jag absolut att dom ska gå med oavsett kön då.
#1 Nej då, de flesta hanar är jättesnälla mot små hanar. Skulle en marsvinshane vara riktigt aggresiv mot en unge bör man nog inte avla på den iaf.
#hon dog i morse :( o dom verkade piggare i hans närvaro och han tycker mkt om dom :) han är jättesnäll o ligger nära dom som om han beskyddar dom :)
Vad tråkigt, men tur att du hade en ersättare då.
En hane kan ju erbjuda värme och närhet och det är jätteviktigt. Men det du måste tänka på ät att han kan para honorna jättetidigt, ibland så tidigt som vid 3-4 veckors ålder.
Hoppas det går bra!

beklagar verkligen. :(