Rex, Teddy????
Hur ser man skillnad på ett Teddy marsvin och ett Rex marsvin?? *undrar så mycket*
Det gör man inte ;P Tror bara dom skiljer sig i generna.
Hanna

Bra fråga, jag kan inte se skillnad på dem :P

#1 Oki ^^
#2 Nej precis ;P dom är ju precis likadana hehe ;)
Vad jag trott hela tiden så kan man inte se skillnad för dom skiljer sig bara genetiskt. Men det var en disskution om det för ett tag sen här och då kunde man tydligen se skillnad om man var van men att det var en minimal skillnad. Jag vet inte riktigt :P

Ja, för ibland skriver folk "Det är säkert ett teddymarsvin" Och då undrar jag alltid "Varför inte ett Rex" hehe ^^
Jo men är dom inte lite olika i kroppsformen? Eller nä, jag vet inte…
Hanna
Teddy är vanligare än rexar av vad jag märkt, så det är ofta större sannolikhet att det är teddy. Sen kan man se var i sverige man bor, då rexar och teddys är populära på olika ställen har jag för mig.
- Mvh Emma
det är också så att vissa delar av sverige är vanligast med teddy och vissa vanligast med rex. men rexar har oftast lite strävare päls än teddy men inte alltid!

Teddysar är ofta lite mer kraftiga i kroppstypen och deras päls sitter ofta väldigt rätt och så är de ofta ganska "mjuka" eller ger iaf intrycket att vara det. Rexar är mer slanka i kroppsformen och deras päls sitter glesare och så brukar de vara strävare. När rexar och teddys är ungar så syns det däremot tydligt vad som är vad för teddyungar är alldeles runda och goa medans rexungar ser ut lite hur som helst.

Kom på en annan sak som skiljer raserna åt. Rexar är nästan alltid helfärgade i agouti med lite vita stänk i eller helt vita med lite färgade stänk i. Teddysar tenderar att vara flerfärgade men klart att de finns i alla färger..

Har inte Rexar också lite rundare nos? Dom bilder jag har sett på Rexar har rätt så runda nosar….

kmr me en fråga nu, hoppas att de e okej _sarah :)
är det ngn som vet om det är ngn skillnad i deras temperament ?
Nej, alltså marsvinsraserna skiljer sig ganska lite åt i temperament. Men i allmänhet är väl både teddy och rex kända för att vara lugna.
Väldigt vad men trådar det är om teddysar och rexar just nu då ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#14 Ja, ursäkta, de va nog jag som puttade fram ett par st ;) Sökte på teddy och rex o skrev lite i dom..