Normal vikt ?
Min marsvins hona Kålan väger ca 910 g och är tre år. Väger hon för lite eller lagom ? Hon blir 4 om ca en månad .. Tacksam för svar !
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Hon borde kanske väga närmare ett kilo… :/ Men det beror på hur stor hon är. Vissa marsvin blir ju mindre än andra. Har du en bild på henne?
Har du bara ett marsvin, förresten, eller två? Marsvin trivs inte av att bo ensamma.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Det är inte så enkelt att svara på… Känns hon tunn? Jag kan inte säga att det låter för lite, men det är i alla fall inte för mycket. Det beror på individen.
Envishet och drömmar

# 1 aa men ingen jätte ny .. men tar kanske en senare och lägger ut på henne överifrån för då ser man bäst va ?! hon har min lillasysters marsvin till kompis ;)
#2 hon känns lite tunn men bara lite men ska nog ge henne gröt lite oftare så går hon nog förhoppniongsvis upp ..
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
har lite samma problem, hur mycket ska man känna revbenen om man trycker lite? och ska höftkotorna synas eller kännas?

här kmr en färsk bild sen 20 min sedan ;) hoppas den duger ::
Jenny
Jag har en hona på ett år, och hon är liten. Väger ett par gram över 800 bara.
Tänk också på att muskler väger mer än fett, är hon ute och springer och rör på sig mycket? Men du ska ställa ut henne nu snart va? Isf. kommer domaren påpeka om hon är för smal eller omusklad :) Det är lättare att avgöra om man får klämma på marsvinet.
Hanna

#6 Dom har en bur på 1*2 m ungefär och hon rör på sig hyfsat mkt, men ska ställa in nån mer lekask så hon blir lite motiverad! ;) Vilka grönsaker kan man ge som är fett-rika ? Vet ni någon bra artikel ? ^^ Ja jag ska ställa ut henne om ca 2 mån och skulle gärna vilja göda upp henne lite .. :P Men annars får jag väl se vad domaren säger.
Jenny
#7 - Okej :) Ingen artikel såvitt jag vet, men kika på kligröts artikeln och den som Xtanlover skrivit om vad man kan köpa i affären. Sedan finns det mängder av trådar om ämnet.
Hanna
Det beror ju på hur kraftigt byggd hon är, hur stor hon är osv. men jag tycker inte det är så lite. Min pojk väger inte så mycket, men han är väldigt liten :) Sedan har jag en hona med en normalvikt på 1100 g ca… Så det är väldigt olika :) Men lite kraftigare skulle din hona kunna bli. Du kan läsa artiklarna "Handla rätt till marsvinen" samt "Alternativt kraftfoder" :)
Ge mycket energirik mat.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tack dör alla svaren har din artikel, Xtanlover här på datorn så ska proppa i henne massa fett och energi rikt ;)
Jenny
#10 Så bra :) Är du nöjd med svaren så kan jag låsa tråden?
Mvh Felicia

#11 aa d är lungt ^^ lås bara ! ;)
Jenny

#11 aa d är lungt ^^ lås bara ! ;) Men kan jag fortfarande läsa tråden? , d vill jag helst kunna göra..
Jenny
#13 Jadå, läsa den kan du göra ändå :)
Mvh Felicia