Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 697 ggr
Frajda_
0

Klippa klorna?

Jag har jätte svårt för att klippa klorna på mina marsvin dom blir jättte arga på mig :( Är det nån som har några tips till mig??Glad

Thea-Cazzy
0

Vårt ena marsvin Cazzy blir alldeles galen på mej när jag försöker klippa klorna, iofs är hon väldigt kittlig under fötterna….

Abico
0

Ett tips kan vara att linda in marsvinet i en handduk, inte för hårt men såpass att dom inte kommer loss. Och sedan plocka fram en tass åt gången.

Hanna 

FeliciaS
0

Ge de något gott att äta på samtidigt eller belöna de efter varje tass du har klippt. Var bestämd och bry dig inte om marsvinen gör något, klipp bara på lite i taget ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

parsley
0

Vad har du för klosax när du klipper klorna? Själv använder jag en vanlig nagelklippare (stor) när jag klipper klorna. Tycker det går snabbast och lättast.

Fiona
0

Om du kan få någon till hjälp tkr jag att d är lättast att lägga marsvinet på rygg. Så en håller fast marsvinet,  även om d sprattlar. Så klipper den andra pesonen . Ta pauser imellan åt om marsvinet tkr d är obehagligt och belöna med favvo grönsaken ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

Ida har skrivit en artikel om det också: http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=1027235

Hanna 

FeliciaS
0

Jag har en vanlig klosax till katter, mycket lättare än en nagelsax som jag hade för ett antal år sedan :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#7 - Fast jag tycker att nagelklippare är enklare ^^ Då ser man bättre vad man är. Fast det kan ju bero på att jag inte är van vid klosaxen… köpte den i slutet av sommaren eller nått.

Hanna