Klippa klorna?
Jag har jätte svårt för att klippa klorna på mina marsvin dom blir jättte arga på mig :( Är det nån som har några tips till mig??

Vårt ena marsvin Cazzy blir alldeles galen på mej när jag försöker klippa klorna, iofs är hon väldigt kittlig under fötterna….
Ett tips kan vara att linda in marsvinet i en handduk, inte för hårt men såpass att dom inte kommer loss. Och sedan plocka fram en tass åt gången.
Hanna
Ge de något gott att äta på samtidigt eller belöna de efter varje tass du har klippt. Var bestämd och bry dig inte om marsvinen gör något, klipp bara på lite i taget ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vad har du för klosax när du klipper klorna? Själv använder jag en vanlig nagelklippare (stor) när jag klipper klorna. Tycker det går snabbast och lättast.

Om du kan få någon till hjälp tkr jag att d är lättast att lägga marsvinet på rygg. Så en håller fast marsvinet, även om d sprattlar. Så klipper den andra pesonen . Ta pauser imellan åt om marsvinet tkr d är obehagligt och belöna med favvo grönsaken ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ida har skrivit en artikel om det också: http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=1027235
Hanna
Jag har en vanlig klosax till katter, mycket lättare än en nagelsax som jag hade för ett antal år sedan :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 - Fast jag tycker att nagelklippare är enklare ^^ Då ser man bättre vad man är. Fast det kan ju bero på att jag inte är van vid klosaxen… köpte den i slutet av sommaren eller nått.
Hanna